Hlavní obsah

Velké SUV od Škodovky by se mohlo chytit i v Americe. Svalnaté je na to dost, pořádný motor by se také našel

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Severoamerický trh je celkem specifický, protože na něm hrají velmi důležitou roli pick-upy a všeobecně velká auta. Kdyby se česká Škodovka rozhodla prodávat svoje modely za velkou louží, potřebovala by nějaké vlajkové SUV větší než Kodiaq. A právě takové jsme vymysleli.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Byl by to největší moderní model od Škodovky, protože by české SUV pro Ameriku délkou přesáhlo pět metrů, šířkou dva metry a do výšky by mělo skoro 1,8 metru.

Současným designovým jazykem Modern solid, který v případě elektrických modelů zahrnuje také svítící přední masku Tech-deck, Škodovka v Evropě válí, tak proč jím neoslovit i Ameriku, ale s jiným pohonem?

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Svítící maska Tech-Deck by mohla mít úspěch i ve státech.

Námi navržené SUV pocházející z dílen návrháře Rosti Prokopa tedy sází na přední elektrický kukuč s diodovými světly doplněný masivní mřížkou chladiče integrovanou do předního nárazníku. Díky tomu vůz budí onen potřebný svalnatý dojem.

Z boku si můžete všimnout futuristického vzhledu litých kol, jejichž aerodynamické kryty SUV opticky zvětšují. Stejně jako tvarované boční prolisy, ochranné oplastování nebo černě vyvedené rámy oken kontrastující se dvěma exkluzivními laky karoserie (červený a zelený).

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Aero kryty na kolech SUV opticky zvětšují.

Záď je potom navržená poměrně specificky a ne zcela tradičně, protože zde najdeme kromě střešního spoileru také prodloužené páté dveře ve stylu kachního ocasu. Tento sportovní vzhled je umocněn černou lištou spojující diodové koncové svítilny, skvěle vypadá i čtveřice koncovek výfuku zabudovaných do nárazníku.

Nelze si nevšimnout ani nápisu V6 TSI, který odkazuje na to, co najdeme pod kapotou. Pochopitelně nějakou koncernovou techniku, třílitrovou, přeplňovanou, s výkonem okolo 300 koní. Vyloučena však není ani zástavba slabšího přeplňovaného dvoulitru.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Zadní část je dost specifická. Mohla by Američany zaujmout?

V rámci převodovky by Škoda mohla použít automatický osmikvalt a vsadit na pohon předních i všech čtyř kol s podporou několika jízdních režimů.

Otázkou zůstává jméno. Samotný Volkswagen podobné (ale reálné) SUV ve státech prodává a říká mu Atlas. Jestli by se Škodovka držela inspirace podle tamních pohoří, mohla by se česká novinka v zámoří jmenovat třeba Taconiq, Goraq, Sierraq nebo Rubyaq.

Ve chvíli, kdy by se automobilka měla držet počátečního písmene K a koncového Q, bylo by vymýšlení pojmenování možná složitější. Ostatně jaký název byste dali SUV Škodovce pro Ameriku vy?

Jak jste asi pochopili, tak to, na co koukáte, není reálný model ani oficiální koncept. Jde o výtvor našeho dvorního designéra (nikoli o práci umělé inteligence) a zhmotnělá představa toho, jak by zhruba vypadala vlajková škodovka určená pro Severní Ameriku. Myslíte, že by uspěla?

Naše prototypy

Máte rádi naše vize? Podívejte se na další naše prototypy! V této tematické sérii pro vás navrhujeme a vytváříme různé automobilové modely, ať už československé či zahraniční. Dále vracíme zpátky do života motorizované legendy nebo představujeme sofistikovaná technická řešení.

Načítám