Hlavní obsah

Brutální zakázkový restomod Kevina Harta má přes 900 koní

Foto: Salvaggio Design

Restomod tohoto Plymouthu Road Runner s moderními auty zamete – pod jeho kapotou tepe 953 koní! Ovšem pozor, neztratí se ani v zatáčkách

Možná už jste slyšeli o tom, že americký herec a bavič Kevin Hart je v srdci velký autíčkář – a jako správný patriot má největší slabost pro klasické americké bouráky, takzvané „muscle cars“. V tomto případě jde o původně hnědý Plymouth Road Runner z roku 1969, který si Hart nechal zrenovovat a upravit od firmy Salvaggio Design – ano, správně, jde tedy o restomod.

Článek

Velké americké bouráky. To je velká slabina amerického herce, baviče, producenta a stand-up komika Kevina Harta – a popravdě, kdo by se mu divil. Velkoobjemový charismatický osmiválec uložený vpředu si buďto líně pobublává, nebo zlověstně burácí, ubíhající krajinu pozorujete přes dlouhatánskou kapotu a všechen ten opojný výkon putuje na zadní kola. Jo, muscle cars prostě mají něco do sebe.

Foto: Salvaggio Design

Pod kapotu se nastěhoval kompresorový osmiválec Hemi o objemu 7 litrů. Na v USA běžně dostupný 91oktanový benzin neboli „pump gas“ dává těžko uvěřitelných 953 koní

Dvaačtyřicetiletý rodák z Filadelfie už ve svojí sbírce pár takových bouráků má, tentokrát se rozhodl dodat druhý dech tomuto Plymouthu Road Runner z roku 1969. Taková mašina má sice charismatu na rozdávání, vzhledem ke stáří auta se s ní však musí přece jen jezdit poměrně opatrně, což trochu kazí zábavu. Hart se tedy obrátil na profíky ze Salvaggio Design ze státu Wisconsin – a výsledkem je restomod, jak má být!

Pod kapotou mu totiž burácí 7,0l osmiválec Hemi, který je, dle slov úpravce, tak trochu kříženec mezi agregáty Demon a Hellephant. Sedmilitrová V8 sama o sobě slibuje slušnou jízdu, v tomto případě se tvůrci rozhodli motor osadit ještě kompresorem, který sám o sobě má objem 3,8 litru.

Dále přišlo na řadu vstřikování paliva EFI Dominator od renomované firmy Holley, výfuk dodala společnost Magnaflow, kovanou klikovou hřídel pro změnu Winberg a kované písty pocházejí od firmy CP. Výsledkem je monstrózních 953 koní výkonu – pozor, na běžný 91oktanový benzin z běžné americké benzinky! Pro optimální přenos výkonu je tu moderní šestistupňový manuál Tremec.

Foto: Salvaggio Design

Úpravci se rozhodli nekazit klasiku moderními koly, a tak, i když jde o moderní kované disky od firmy HRE, stále vypadají jako klasické ocelové. Velmi chytré!

Jeden by si řekl: „Jako dobrý, ale co zatáčky?“ Kupodivu ani ovládání auta nezůstalo bez povšimnutí a lidé od Salvaggia to vzali, jak se říká, z gruntu. Původní podvozek letěl do koše a nahradilo jej moderní laserově svařované šasi vlastní výroby, sportovní podvozek dodala firma Detroit Speed & Engineering, k tomu přibyly tlumiče IRI vpředu i vzadu, čtyřprvkové zavěšení zadní nápravy, sloupek řízení poskytli lidé z Ididit a nakonec k tomu všemu přibyla ještě bezpečnostní klec, která je součástí šasi.

Tohle monstrum potom jezdí na kovaných kolech od špičkové firmy HRE, vpředu jsou osmnáctky, vzadu dokonce dvacítky a obouvají moderní pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměrech 285/35 R18 vpředu a 345/30 R20 vzadu. V rozletu pak tohle monstrum brzdí šestipístové brzdy Brembo se 14palcovými kotouči vpředu a 13palcovými vzadu.

Zajímavé potom je, že byť je většina karosářských dílů nová, snažila se firma o zachování původního vzhledu auta – dokonce i výše zmíněná kovaná kola jsou navržena tak, aby vypadala jako tradiční ocelová. Takže i přesto, že z původních dílů zůstaly jen dveře, střecha a blatníky, nevytratilo se nic ze šarmu originálu. Klobouk dolů!

Pokud vám jméno Kevin Hart nic neříká, je to herec, bavič a příležitostný producent. Po vítězství v několika zábavních soutěžích o jeho talent projevil zájem filmový průmysl, načež se objevil v několika filmech jako Scary Movie 3 a 4, Riskni to s Polly, Superhrdina nebo Jumanji: Další level. Před hereckou kariérou se živil jako prodavač bot.

Reklama

Načítám