Hlavní obsah

Dodge Challenger Demon: 850 koní a nejlepší odpich na světě

Foto: Archiv Garáž.cz

Tak už to Dodge nevydržel a všechno nám o svém démonovi vyzvonil ještě před začátkem newyorského autosalonu. Proč? Protože auto přišel pokřtít sám Vin Diesel u příležitosti premiéry Rychle a zběsile 8.

Článek

Tušili jsme, že bude Dodge Challenger Demon výjimečný, ostatně Dodge nám ho prostřednictvím krátkých klipů představoval několik měsíců. Pak jsme zjistili, že bude v jedné ze scén (hned ze začátku) osmého Rychle a zběsile. Proto není divné, že ho přišel pokřtít Vin Diesel, hlavní tvář téhle série, která jde zítra do českých i amerických kin. A věděli jsme, že Demon bude skutečným přeborníkem v přímce, protože má speciální podvozek, dragracingové gumy obrovské tloušťky a... motor jako kráva. Omluvte tu vulgaritu, ale když vezmete Hellcat a dáte mu ještě větší kompresor, výsledky se zaručeně dostaví. Na rozdíl od různých tunerů vám dá na něj Dodge slušnou záruku a hned dva klíče. Jeden slouží pro krotké popojíždění po městě, autu dovolí "jen" 507 koní. Druhý ho nakopne až na standardních 819 koní, to při použití standardního paliva. Pokud se ale dostanete ke stooktanovému benzínu - pár takových pump třeba v Kalifornii rozhodně najdete - vyhoupne se výkon až na 852 koní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Díky gumám, radikálnímu odlehčení a seřízenému podvozku zvládne Demon akcelerovat z nuly na stovku za báječné 2,3 sekundy. Tím pádem na rovince ukáže zadek nejen supersportům, ale i chvástajícím se elektromobilům. Ano, bez těch gum by to určitě nešlo, ale svůj podíl na tom má i povinná osmistupňová automatická převodovka se zkrácenými převody. Auto umí akcelerovat silou až 1,8 G, což už je solidní horská dráha. Ona magická hodnota 2,3 sekundy ale platí jen ve chvíli, kdy si objednáte vůz bez polstrování a jen s jedním sedadlem. Dodge vám za symbolickou částku jednoho dolaru klidně ostatní sedačky do auta dodá, ale počítejte s tím, že budete na semaforech pomalejší.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co vás ještě zajímá? Maximálka? Tu netušíme, ale v Rychle a zběsile 8 s Demonem hlavní hrdina najíždí do nákladového prostoru přistávajícího letadla rychlostí přes 202 mil v hodině, což je v přepočtu přes 320 km/h. na 225 km/h je už během prvních 400 metrů a slavnou čtvrt míli zvládá za 9,65 sekund, což je fantastický výkon, který pokoří v podstatě všechna ostatní sériová auta. Demon se na rozdíl od nich dokáže postavit na zadní. Z místa jeden s předními koly ve vzduchu necelý metr (ne metr ve vzduchu, první metr rozjezdu!). Fantazie pro pár vyvolených. Cena sice nebude závratná, ale aut se zatím postaví jen 3000 a většina z nich skončí v zemi pruhů a hvězd.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jak psal včera Ondra, na starou platformu je to úctyhodný výkon - v podstatě pokročilý tuning se zárukou a posvěcením od automobilky. Do zatáček to asi opravdu bude jezdit jen dveřmi napřed, ale kdo si může takovou zábavu dovolit, tomu to rozhodně schvalujeme.

Reklama

Načítám