Hlavní obsah

Tohle by dnes asi neprošlo. Škodovka v roce 2007 utratila desítky milionů. Za dort

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V roce 2007 automobilka Škoda na trh uvedla druhou generaci modelu Fabia. Ve Velké Británii tamní zastoupení zahájení prodeje podpořilo velice netradiční reklamní kampaní.

Článek

Její hlavní částí byl minutu dlouhý reklamní spot, v němž skupina kuchařů a cukrářů vytvořila dort ve tvaru právě druhé generace Škody Fabia. V životní velikosti a velice detailní. Námět reklamní kampaně, která pracovala se sloganem „The new Fabia: Full of lovely stuff“, česky zhruba „Nová Fabia: Plná skvělých věcí“, vymyslela agentura Fallon.

Důležité je, že kvůli reklamě vznikl opravdový dort. Na jeho výrobě se podílelo 16 kuchařů a cukrářů, jimž trvalo čtyři dny, než práci zakončili připevněním marcipánového loga na sladkou kapotu. Některé díly byly vytvořeny samostatně, například motor, kola nebo světla. Velikost a proporce odpovídaly skutečné Fabii.

Na výrobu tým spotřeboval 180 vajec, 100 kilogramů hladké mouky, 100 kg moučkového cukru, 30 kg mandlí, 65 kg sušeného ovoce, 10 kg bílé čokolády, 3 kg pomerančové kůry a 5 kg kakaového prášku.

Reklama v roce 2007 údajně britské zastoupení Škody stála asi půl milionu liber, což tehdy bylo 20 milionů korun. Dnes by tato částka odpovídala zhruba 800 tis. liber, to je podle současného kurzu přibližně 22,7 milionu korun.

Zajímavý je také osud sladké škodovky. Podle původního plánu agentury měl být dort rozřezán a rozdán školám, charitám nebo nemocnicím. Nakonec ale vůz skončil v kompostu. Tvůrcům došlo, že rozdávat jídlo, které bylo několik dní vystaveno teplu studiových reflektorů, není zrovna dobrý nápad.

Neobvyklá reklama každopádně měla úspěch. I díky ní za dva týdny navštívilo nějakých 37 tisíc lidí speciální webovou stránku věnovanou nové Fabii. Klip se také virálně šířil na internetu.

A spot sbíral i ceny, uspěl například v soutěžích British Television Advertising Craft Awards a Creative Circle Awards, především ale získal Zlatého lva z mezinárodního reklamního festivalu v Cannes. 

Související témata:
Načítám