Hlavní obsah

Rýsuje se nová škodovka pro Dakar? S touto terénní 130 LR by měl Klymčiw šanci na vítězství!

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Milovníci Dakaru, zbystřete! Garáž.cz spolu se známým českým pilotem Ondrou Klymčiwem představuje vizi Škody 130 LR v jejím pátém provedení, s nímž by východočeský rodák mohl pomýšlet na absolutní vítězství v kategorii Classic. Automobil si zachovává klasické proporce, ovšem díky vylepšením jde o zabijáka všech klasických toyot!

Článek

Ondra Klymčiw sice říkal, že jeho škodovka už jede Dakar naposled, nicméně netrvalo dlouho a už se nám svěřil s myšlenkou, jak by šel model vylepšit natolik (či postavit znovu), aby si mohl dojet pro suverénní vítězství v kategorii Dakar Classic.

Oslovili jsme proto našeho dvorního designéra Rosťu Prokopa, který se dal do díla a virtuálně stvořil Klymčivem posvěcenou pátou variantu Škody 130 LR určenou pro náročnou dakarskou rallye.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Specifické jsou i přední vyříznuté blatníky po vzoru dakarských peugeotů.

Zásadní změnu můžete vidět hned na kolech, která proti poslednímu provedení narostla o 15 %, čímž se i celé auto zvedlo o cirka dva až tři centimetry. Po vzoru dakarských peugeotů se pátá Škoda 130 LR Dakar představuje s kompletně novým zavěšením i odpružením umožňujícím velké křížení, kvůli čemuž jsou přední blatníky nejen širší, ale též vyříznuté.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Také zadní část se dočkala úpravy, nicméně původní tvary vozu zůstaly zachovány.

Díky takové úpravě podvozku by Klymčiw na Dakaru v Saúdské Arábii nemusel kličkovat mezi kameny, ale mohl by jet klidně na přímo. Samozřejmě s adekvátním zesíleným terénním obutím. Dopředu se dále umístil ochranný nájezdový plech a trubkový rám s nosiči světel s veselými krytkami převzatými ze čtvrtého provedení.

Výše situovaná zadní část si zachovala prodlužovací spoiler, nicméně výfuky se vyvedly výše a sklo dostalo klasické rolety. Nechybí ani ochrana motoru, ten by se v páté škodovce patrně upravil.

Určitě by jej stavěl motorář Vančík, nicméně šlo by o hliníkový blok, protože nízká hmotnost je dle Klymčiwa cesta k dobrému autu. Objem natřikrát uloženého čtyřválce s rozvodem OHV by byl patrně 1,6 litru, ventilů poté 8. Převodovka by byla manuální, žádná jiná.

Je nanejvýš jasné, že stavba takového vozu by spolkla hromadu peněz, což je hlavní důvod, proč pátá dakarská škodovka s největší pravděpodobností nikdy nevznikne, ale zůstane jen ve své virtuální formě. Nebo by přece jen měla vzniknout, co myslíte?

Měla by se na Dakaru Classic 2025 objevit takováto Škoda 130 LR?
Klymčiwe, postav to!!!
95,3 %
Ne, raději klasiku, tohle už je moc.
2,4 %
Škodovku už ne, je čas jít dál...
2,3 %
Celkem hlasovalo 5445 čtenářů.

Reklama

Načítám