Článek
Znáte aerodynamickou Tatru 97? Možná ne, přestože jde o pokračovatele modelů T77 a T87. Vozů se totiž v letech 1936 až 1939 vyrobilo okolo 500 kusů, poté správu nad Československem převzali Němci, kteří měli svůj KdF-Wagen. A kolem něj jsou dodnes spory o to, jestli šlo, nebo nešlo o kopii tatry.
Každopádně na serveru Bring a Trailer se nedávno objevil kousek z roku 1938 s podvozkem číslo 45673 a potvrzenou registrací v České republice. Mimo naši vlast se vůz dostal v devadesátých letech, poté byl přelakován z modré do zlaté barvy, částečně renovován a na zhruba dvacet let uložen do skladu.

Tatra 97 byla původně modrá, ale poté se dočkala zlatého laku.
Prodejce auto koupil letos jakožto projekt, opravil poškozené vahadlo a propláchl klikovou skříň. Automobil má nicméně nedostatky na karoserii, chybí mu levý blinkr, kryty předních kol, nemá palivovou nádrž, z motoru uniká olej a při startování se kouří z výfuku.
Uvnitř nenajdete dvířka přihrádky v palubní desce, kolejnice předních sedadel, panel předních pravých dveří, kliky zadních vnitřních dveří a kliku pravého zadního okna. Navíc byl zadní panel v kufru několikrát proříznut.
Samotná kabina pak nese podle popisu prodejce známky opotřebení a ten varuje i před elektroinstalací vyžadující opravy.
Zadní kola vozu pohání vzduchem chlazený čtyřválec 1,75 litru spojený s čtyřrychlostní převodovkou, řízení je vpravo, kola 16palcová, brzdy bubnové. Volant není dle popisu originální, tachometr ukazuje nájezd 38 000 km.
Navzdory stavu se automobil prodal za cenu v přepočtu 1 620 950 Kč, a to v Kanadě, kde Tatra není běžným veteránem ani národním pokladem jako u nás. Koupil jej uživatel „jrvjt“, který už dříve vydražil model 1921 Hispano-Suiza H6B Convertible Coupe za téměř 6 milionů korun.