Článek
A byl to docela úspěch, Škoda totiž v letech 2009 až 2017 vyrobila více než 630 tisíc exemplářů. Ani to ale nestačilo na další pokračování, mladoboleslavská značka oblíbené kompaktní SUV zařízla po jediné generaci.
Yeti tak nakonec posloužil hlavně jako průkopník, který „projel“ cestu dalším SUV a crossoverům s okřídleným šípem ve znaku. Škoda totiž postupně na trh uvedla modely Kodiaq, Karoq (který je nepřímým nástupcem Yetiho), Kamiq nebo elektrická SUV Enyaq a Elroq.
Dnes tedy Yeti představuje už jen ojetinu, která se v inzerci nachází v poměrně velkém počtu, v různých verzích, výbavách i v různém stavu a za rozmanité ceny.
Tentokrát nás zaujal kousek z roku 2016, který je ovšem prakticky ve stavu nového automobilu. Podle prodejce totiž vůz za nějakých 9 let svého života najezdil pouhých 10 868 kilometrů.
A pravdou je, že minimálně na dostupných fotografiích Yeti opravdu vypadá takřka „nejetě“ a nepoužitě. Zvlášť interiér působí netknutě - podívejte se ostatně sami v galerii, všimněte si třeba nádherně zachovalých sedaček.
Výbava zahrnuje například infotainment Bolero, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívaná sedadla.
O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 250 Nm. Motor je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, nechybí pohon všech kol.
Podle oficiálních továrních údajů takto motorizovaný Yeti akceleroval z klidu na stovku za 8,7 sekundy a rozjel se až na 195 km/h. Výrobce udával průměrnou spotřebu 6,3 litru na 100 kilometrů.
Prakticky nepoužívaná Škoda Yeti z roku 2016 je na prodej na portálu Mobile.de za 25 991 eur, což je v přepočtu asi 630 tisíc korun. Pro zajímavost, nový Yeti 1.4 TSI/110 kW 4×4 s automatickou převodovkou v roce 2016 začínal na částce 593 900 Kč.
Ojetý exemplář tak stojí dokonce víc než tehdy nové auto v základní výbavě. Mimochodem, v době psaní článku se na Mobile.de dražší Škoda Yeti nenacházela.






