Hlavní obsah

Neobvyklá výzva před premiérou Kodiaqu. Jak dostat utajovanou novinku do berlínského metra?

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká automobilka Škoda si k odhalení druhé generace modelu Kodiaq vybrala neobvyklé místo v podzemí Berlína. Volba atraktivní lokace ale přinesla neobvyklou výzvu.

Článek

Nový Kodiaq si světovou premiéru odbyl 4. října v centru Berlína, přímo pod Postupimským náměstím, kde se v místě dopravního uzlu kříží železnice s podzemní dráhou. Jde o skryté obrovské podzemní prostory, které jsou jen občas využívané pro společenské akce.

Vystavěné byly v 90. letech jako stanice linky metra U3, ke svému původnímu účelu však nikdy nebyly využívány. Zvláštní místo s jedinečnou atmosférou se škodovákům zalíbilo.

Jenže právě volba atraktivní lokace přidělala některým zaměstnancům docela velké starosti. Museli totiž najít způsob, jak dostat hned šest vozů do podzemního tunelu, který je z obou stran zaslepený. Navíc tak, aby předčasně neodhalili design očekávané novinky.

Předseda představenstva Škoda Auto Klaus Zellmer a nový Kodiaq.Video: Škoda Auto

„Jediná cesta vedla jedním ze vchodů do podzemního nádraží, a to po schodech z náměstí,“ konstatuje Petr Kavrentzis, který byl za dopravu vozů na světovou premiéru zodpovědný. „Přes celé schody jsme museli položit pojezdové ližiny, po nich jsme pak vozy spouštěli pomocí navijáku odtahového vozu,“ popisuje. Vše se kvůli utajení vzhledu nového modelu navíc odehrávalo s krycími plachtami, které výhledu z vozu rozhodně nepřidají.

Spuštění aut pod zem byla nejsložitější část, ani v podzemí však nebylo vyhráno. Auta se musela protáhnout mnohdy úzkými prostory, aby se dostala na místa, která jim určil scénář světové premiéry.

Výzvu představovala také krátká jízda čtyř kodiaqů tunelem, která vlastně poprvé odhalila vzhled novinky. „Kvůli dramaturgii celé premiéry a výslednému efektu se samozřejmě jelo ve tmě, do níž probleskovala efektní světla,“ vysvětluje Kavrentzis, co řidičům komplikovalo život.

„Logistika byla na této světové premiéře klíčová,“ potvrzuje Vítězslav Kodym, vedoucí komunikace produktu Škoda Auto, který měl celou akci i výběr lokality na starosti. „Německo patří mezi klíčové trhy pro Kodiaq i vozy Škoda obecně, najít takto unikátní, prakticky neznámou lokalitu přímo v srdci Berlína a zrealizovat v ní event pro 350 hostů byl oříšek, ale díky souhře všech v našem týmu se ho podařilo rozlousknout.“

Kodym potvrzuje, že velkým plusem prostorů pod Postupimským náměstím byl i několik set metrů dlouhý tunel, původně připravovaný pro metro. „Umožnil nám nový Kodiaq prezentovat nejen staticky, ale i krátkou jízdou. Premiéra byla atraktivní jak pro hosty na místě, tak pro diváky internetového přímého přenosu. Velkým bonusem byla možnost ukázat hned šestici vozů, každý tak měl během večera dost času na seznámení se s autem, prostor pro natáčení videí i rozhovorů s experty,“ uzavírá.

Reklama

Načítám