Hlavní obsah

Za rok strávíte u semaforů 2 dny. Ford ví, co s tím

Foto: Ford

Ford testuje nový bezpečnostní systém

12. 10. 2018

Není asi nic horšího než červená vlna na semaforech. Jistě to znáte, ať přijedete k jakémukoliv semaforu, padne červená a vy stojíte a čekáte. Ford možná má řešení tohoto problému a už ho dokonce testuje. Jen v něm vlastně nepočítá s řidiči, ale vsadí na systém dorozumívání aut samotných.

Článek

Z analýzy, kterou Ford zpracoval vyplývá, že každý šofér stráví dva dlouhé dny svého života při čekání na semaforech. Docela síla, co myslíte? Naštěstí to vypadá, že se v budoucnu toto čekání zkrátí na absolutní minimum, tedy jen v tom případě, že se řidiči zcela vzdají řízení a komunikace na silnicích a nechají to na autech. Právě s tím Ford počítá a testuje nový systém s názvem Intersection Priority Management.

Ten pracuje na principu komunikace aut mezi sebou, a to bez zásahu řidiče, který, jak se v praxi ukazuje, nikdy nebude schopnější a rychlejší než elektronika. Systém bude umět rozpoznat, které auto přijíždějící ke křižovatce bude odbočovat a kam a také za jak dlouho se k inkriminovanému místu dostane. Pak je schopen rychle vypočítat, kdo vlastně křižovatkou projede jako první.

Podle Fordu by se takto velmi zjednodušila doprava na silnicích a dočkat bychom se měli také absolutní plynulosti. Zároveň by se právě díky plynulosti měla postupně snížit i spotřeba aut, které neustálé zastavování a rozjíždění rozhodně nesvědčí. Že až potud vám to zní jako rajská hudba? Žádné kolony a čekání na semaforech jsou sice fajn, ale celé to může fungovat jen ve chvíli, kdy budou všechna auta na silnicích vybavena tímto nebo podobným komunikačním systémem. Jakmile by se totiž do tohoto elektronického fungování připletl lidský faktor, byl by s plynulostí konec.

Jsme to totiž právě my, řidiči, kteří na silnicích dělají velké zmatky a problémy. Už dnes máme auta vybavená celou armádou bezpečnostních asistentů a stejně je stále vypínáme a neposloucháme. Zatím, dle všech statistik, nejsme ani schopni dodržovat maximální povolenou rychlost. Nejprve tedy budeme muset přijmout fakt, že elektronika nám pomáhá a nechce nám škodit. Následně se možná dočkáme i té pohody na silnicích, o kterou Ford tak usiluje.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama