Hlavní obsah

Yaris GRMN je drahý, ale jde o poslední auto svého druhu!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostrý hatchback od Toyoty, model Yaris GRMN, vstupuje na český trh, a žádná láce to tedy není. Stojí dokonce více, než zadokolkové kupé GT86. Jenže my si přesto myslíme, že svou cenu si obhájit dokáže, je totiž posledním svého druhu!

Článek

Toyota včera ohlásila, že ostrý hatchback Yaris GRMN již lze objednat pomocí formuláře na jejich stránkách. Okamžitě se pak na internetových diskuzích rozhořela hádka, zda je auto předražené, či ne. Tento hothatch totiž stojí 850.000 Kč, a to vážně není málo. Konkurenci seženete i o více než třetinu levněji. Jenže Yarisů GRMN bude vyrobeno pouhých 400 kusů, jedná se tedy o limitku a svým způsobem i unikát, který rozhodně nebudete potkávat na každém rohu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Právě to, že nejde o masový automobil, ale dovolilo Toyotě vytvořit něco neobyčejného. Inženýři tak mohli jít proti proudu a vykašlat se na nízkou spotřebu či emise, automatickou převodovku pro ty, kteří to s manuálem neumějí, či přemíru elektroniky, která má řidiče vždy hlídat. Tohle je jednoúčelově zaměřený automobil, který v dnešním světě kompromisů již mnoho není. Vše je zaměřeno na jízdu a řidičovy zážitky, což se nám líbí. Udávaná papírová spotřeba vozu činí 7,5 litrů na sto kilometrů, což je ve srovnání s 5,4 l Peugeotu 208 GTI opravdu dost. Jenže koho by to u takovéhoto auta zajímalo? Zejména když Toyota nepoužila ordinérní přeplňování efektivním turbodmychadlem, ale lineárnějším a reakčně ostřejším kompresorem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ve výsledku tedy máme auto s plně vypínatelnou stabilizací, mechanickou ruční brzdou, kompresorovou osmnáctistovkou a šestistupňovým manuálem. Na stovku dosprintuje Yaris za 6,5 sekund, maximálka činí 230 km/h. V rámci konkurence je auto nejlehčí, má jen 1135 kg. Maximální výkon pak graduje až ve 6800 otáčkách, a to hodnotou 212 koní. Točivý moment činí ve svém maximu u 5000 otáček 249 N.m. Vůz navíc přijde již v bohaté výbavě, příplatky tedy nebudou téměř žádné. Mezi předními koly pak nechybí samosvorný diferenciál Torsen. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Pokud vás tohle auto zaujalo, tak pospěšte, za chvíli nebudou.

Reklama

Načítám