Hlavní obsah

Výroba Škody Superb se bude překvapivě stěhovat do Turecka

Foto: Škoda Auto
3. 10. 2019

Koncern Volkswagen po dlouhém hledání konečně nalezl vhodné místo pro novou továrnu. Ve hře bylo Bulharsko, Rumunsko a Srbsko, ale nakonec vítězství spadlo do klína Turecku, které bylo vyhodnoceno jako ideální pro stavbu zcela nové linky, z níž budou od roku 2022 sjíždět nové superby a passaty.

Článek

Impulzem pro stavbu nové továrny se stalo naprosté naplnění výrobních kapacit závodu Škoda ve východočeských Kvasinách. Tam se vedle superbů stavěla jednovaječná dvojčata Škoda Karoq a Seat Ateca – právě jejich vysoká obliba si vynutila navyšování výrobního objemu až na naprostou hranu.

Jenže silná poptávka by nových aut snesla ještě víc, což dokládají dlouhé pořadníky s čekací dobou delší než rok, proto začala Škoda uvažovat o nové továrně, kam by mohla výrobu Karoqu a Atecy přesunout. Na začátku tohoto roku proto nastartovali proces analýzy možností, kde ji postavit. Škoda totiž kromě Česka v současnosti vyrábí také na Slovensku, v Rusku, Ukrajině, Kazachstánu, Indii a Číně, pro novou továrnu se proto uvažovalo především o Bulharsku, Rumunsku, Srbsku a Turecku.

Pak se však do věci vložil mateřský Volkswagen a převzal budoucí továrnu pod svá křídla – to byl první zvrat. Druhý a třetí přichází nyní – fabrika se nakonec nebude stavět ve favorizovaném Srbsku, ale v Turecku, a místo přesunu výroby Karoqu a Atecy se tu budou montovat superby a passaty.

Foto: Škoda Auto

Plug-in hybridní Škoda Superb iV se v Kvasinách začala montovat před pár týdny, příští generace však už bude mít v rodném listě uvedené Turecko

Vyplývá to z interních materiálů, které získal server Automotive News Europe. Podle nich v Manise, asi 40 km od Izmiru na západním pobřeží Turecka, postaví Volkswagen továrnu s roční kapacitou 300 000 superbů a passatů (rozdělených v poměru 2 : 1 ve prospěch Passatu). Investice v hodnotě kolem 25 miliard korun přinese práci zhruba 5 000 lidem přímo v továrně i v okolí.

Turecko není vůbec špatná volba, protože má stabilní ekonomiku, 80milionovou populaci a automobilový průmysl tu má slušnou tradici – vyrábí zde již Fiat Chrysler, Renault, Ford, Toyota, Hyundai a Honda. Kvasiny mají zase výhodu vyšší kapacity a větší blízkosti západoevropskému trhu, což je pro výrobu populárních SUV naprosto ideální. Takže se zdá, že na tom nakonec vydělají všichni.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.