Hlavní obsah

Škodovka zahájila výrobu plug-in hybridního Superbu iV

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Ve východočeských Kvasinách byla dnes slavnostně zahájena sériová výroba plug-in hybridního Superbu iV. Jedná se o historicky první elektrifikovaný sériový vůz značky Škoda. Automobilku tento krok stál na investicích zhruba 12 milionů eur, tedy přibližně 310 milionů korun.

Článek

Nové „elektrické” superby se ode dneška vyrábějí na stejné výrobní lince jako klasické modely s konvenčním pohonem. Musela kvůli tomu být upravena svařovna i montážní hala závodu v Kvasinách. Změnilo se uspořádání hal, navíc musel být nově nainstalován další zásobník pro podvozkové rámy a manipulátor pro vysokonapěťové a 12voltové baterie. Ačkoliv se totiž jedná o stejný model, u hybridní varianty se výrazně liší podlaha vozu i technologie uvnitř.

„Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti. V posledních měsících jsme důsledně pracovali na tom, abychom umožnili spuštění výroby prvního modelu s plug-in hybridním pohonem v závodě v Kvasinách. Dnešní den je výsledkem skvělého týmového výkonu,“ uvedl ve středu v Kvasinách člen představenstva Škoda Auto odpovědný za výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus.

Hybridní model má svá výrobní specifika. Nejvíce se proměnila podlaha vozu, a to převážně v zadní části auta. Liší se ale i prahy, příčník či středový tunel. Některé části karoserie pak musely být vyztuženy kvůli vyšší váze baterií. Nově se také musí montovat přídavné topení.

Foto: Škoda Auto

Výrobní haly závodu v Kvasinách musely kvůli elektrifikaci Superbu projít změnami

Mezi další díly vozu, které musely být na hybridním Superbu upraveny, patří například chladicí soustava, palivová soustava, odpružení, obložení zavazadlového prostoru nebo elektrické svazky. Mezi zcela nové díly ve voze patří samozřejmě baterie a jejich držáky. Během manipulace s bateriemi je pak proces výroby nově monitorovaný citlivými termokamerami. V Kvasinách mají v nejbližších měsících vyrobit až 60 nových plug-in hybridních modelů Superbu denně.

Nová Škoda Superb iV, která byla představena letos v květnu během mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě, kombinuje benzinový motor 1,4 TSI s elektromotorem a nabízí celkový výkon 160 kW (218 koní). Čistě elektrický dojezd činí podle výrobce až 56 kilometrů, po započtení dojezdu na benzin má dojezd na jedno nabití a natankování dosáhnout až 930 kilometrů. Nová varianta pohonu je k dispozici pro výbavy Ambition a Style, počítá se s ním pro verze Sportline a L & K.

Reklama