Hlavní obsah

VW připravuje nejrychlejší Golf historie s výkonem 400 koní!

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf R400

9. 4. 2019

Už nějakou dobu se mluví o tom, že Volkswagen chystá něco hodně rychlého. Něco, co by na okruzích mělo potrápit i tak silného hráče, jakým bude chystaný Mercedes A45 AMG. Automobilka je ale zatím tajemná jako hrad v Karpatech. Prozradila toho jen málo, ale už z toho je jasné, že se máme na co těšit.

Článek

Jsou to hodně silné ambice, protože chystaný Mercedes A45 AMG má být hodně ostře naladěný a na všech 4 kolech bude mít přes 400 koní. A právě jemu chce jít Volkswagen s Golfem R Plus po krku. Zatím ovšem ze strany Volkswagenu není nic moc potvrzeno. Víme, že by novinka měla mít hodně dynamicky tvarovanou karoserii, která by měla vycházet ze standardního modelu Golf. Jsou to zatím jen dohady a spekulace, ale hovoří se o tom, že by pod kapotou měl být přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec vyvinutý Audi, který by měl disponovat výkonem rovných 400 koní. Standardem by měla být sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol 4Motion.

Celé to zní celkem zajímavě, což? Má to ale háček. Ačkoliv technici již pracují na vývoji tohoto modelu, který má prý i podporu od nejvyššího muže Volkswagenu Herberta Diesse, novinka zatím není v rámci plánů automobilky schválena pro výrobu. To by znamenalo, že se jeho příjezdu jen tak nedočkáme. A pokud se ve Volkswagenu něco pokazí, nemusíme se ho teoreticky dočkat vůbec.

Přesně to se totiž s podobně ostrým Golfem už stalo. Je to asi dva roky, kdy Volkswagen začal mluvit o modelu Golf R400. Dokonce ukázal jeho podobu (právě jeho fotky vidíte v článku) a tvrdil, že auto pustí do výroby a že bude skvělé. Až na to, že na výrobu kvůli utahování opasků po Dieselgate nedošlo. Ale jeho parametry byly opravdu působivé. Vlastně byly totožné s chystanou novinkou. Šlo tedy o čtyřválcový dvoulitr s přeplňováním od Audi, který měl být naladěn na 400 koní (proto to jméno R400) a stovku měl tak zdolat za balistických 3,9 sekundy. Slušný výkon na Golf, ne?

Golfu R400 jsme se nedočkali, tentokrát jsou však šance podstatně vyšší – už jen proto, že se o tomto modelu mluví ještě před uvedením samotné osmé generace nesmrtelného Golfu na trh. Odcházející Golf R se svými 310 koni byl ukrutně efektivní okresková zbraň, a pokud bude mít novinka 400 kobyl, budou se muset třást i supersporty, až se jim Golf R Plus objeví ve zpětném zrcátku. Těšíme se. A moc!

autowebAUTOWEBaUtOwEb