Hlavní obsah

Nový VW Golf – prototyp téměř bez maskování

Foto: Instagram johannes.vag

Osmičkový Golf bude kopírovat styl nového Pola

22. 1. 2019

Volkswagen připravuje světovou premiéru osmé generace na druhou polovinu letošního roku, v Německu už ale jezdí prototypy téměř bez maskování. Revoluce se sice konat nebude, ale novinek je celá hromada! V ovládání, v použité technice i ve způsobu, jakým bude Golf fungovat. A to elektrické GTI? Nu, čtěte pozorně...

Článek

Nový Golf je stále Golf. A protože osmá generace nebude designově nijak vyčnívat, tak se testovací oddělení ani nijak zvlášť nestresuje s jeho maskováním. Jeden z fanoušků značky zveřejnil na svém instagramovém profilu johannes.vag fotky, které pořídil u fastfoodu na německé dálnici.

Golf Mk8 je evolučním pokračováním, rozvíjí křivky a detaily představené na blízce příbuzném modelu Polo, mřížka a světla jsou zase jasně z modelu Touareg. Taky tady máme širší C sloupek a agresivnější nárazník připomínající řešení z Golfu GTI TCR. To podstatně zajímavější bude uvnitř – nový Golf bude mít technologie šetřící palivo, konektivitu, systémy pro autonomní jízdu a nově pojaté ovládání. Bude nově pracovat s hybridní elektrickou soustavou o napětí 48V a dočkáme se i verze na stlačený zemní plyn. První ryze elektrický Golf ale bude až po uvedení nové řady elektromobilů ID, které se objeví až po zahájení výroby Golfu Mk8.

Do výroby půjde na podzim

Oficiální premiéra auta se s největší pravděpodobností odehraje na autosalonu ve Frankfurtu, ale už předtím budou všechny informace k ruce a nejspíš bude i po prvních novinářských jízdách. Ještě na podzim si budete moci osmou generaci Golfu objednat, výroba bude spuštěna krátce po premiéře.

Podle všeho přijdeme o třídveřové provedení a kombík, o které není moc zájem, respektive ze hry je vytlačují modely SUV. O to větší tlak je, aby byl nový Golf postavený s tím, že vzbudí zájem i mezi lidmi, kteří se zajímají o auta o třídu vyšší. I proto bude nabízet o poznání víc místa v již tak prostorné kabině, a taky proto je tolik pozornosti věnováno jeho ovládání. Šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff už před pár týdny zmínil, že interiér auta bude moci mít plně digitální ovládání, a to včetně vypínače světel.

Motory a podvozek

Podvozková platforma stávajícího Golfu je jen lehce odladěná a největší novinkou je, že díky použití lehčích materiálů by mělo být celé auto o nějakých padesát kilo lehčí.

Motorů bude v nabídce celkem dvanáct, ze stávajícího modelu se v něm objeví benzínový čtyřválec TSI ACT o objemu 1,5 l, novinkou bude turbodiesel stejného objemu. Ten, stejně jako litrový benzínový tříválec, by měl spoléhat na pomoc elektřiny při rozjezdech, nebo při potřebě akcelerace. Podle zákulisních informací by dokonce tříválec neměl být ani přeplňovaný a měl by se spoléhat výlučně na pomoc generátoru (startéru). Toto řešení by bylo značně jednodušší a levnější – chybělo by totiž turbodmychadlo, mezichladič a nutné spojovací a řídicí systémy. Novinkou pak bude i dvoulitrový turbodiesel s menší spotřebou a emisemi, jehož výkon by měl být od 135 do 201 koní. Ten bude mít premiéru ještě před samotným Golfem Mk8, neboť se objeví u některých modelů Audi.

Nový Golf si budete moci koupit i ve verzi 1,5 l TGI Evo, tedy s pohonem na zemní plyn. S výkonem 129 koní a dvojspojkovou převodovkou by nakonec mohlo jít o velmi atraktivní řešení, ale to bude záviset i na tom, jakou bude mít spotřebu a velikost nádrže.

A asi vás nepřekvapí, že Golf Mk8 bude nabízen s šestistupňovou manuální, nebo sedmirychlostní dvojspojkovou převodovkou DSG. Ve vybraných modelech se pak dočkáme i pohonu všech kol.

Foto: Instagram johannes.vag

V rámci osekávání výrobních nákladů se nejspíš nedočkáme třídveřového provedení ani kombíku

GTI bude s podporou elektřiny

Ohledně GTI se musíme spolehnout jen na informace za zákulisí a zaručené zprávy, nicméně jistě víme, že výkon auta bude cca 260 koní. Dvoulitrový přeplňovaný motor se však dočká výrazných změn, když klasické turbodmychadlo nahradí elektricky poháněný kompresor s rychlejší odezvou na plyn a větším točivým momentem. Což je důsledek montáže 48voltové elektronistalace. Stejně jako u dalších motorů, i v tomto případě se bude moci motor spolehnout na sílu elektřiny, když vyvstane potřeba. Mluví se dokonce o jakémsi režimu boost.

Plně autonomní

Stejně jako Touareg bude i nový Golf neustále připojen k internetu, což by mohl vůz využívat k přizpůsobování se aktuálním podmínkám (věděl by, že auto pojede z kopce, že se blíží zatáčky, nebo že je před ním kolona) a podle toho by nastavoval pohonné ústrojí.

S tím souvisí i pokročilé možnosti autonomního řízení, kdy by mělo jít o zatím nejvíce propojené vozidlo v historii značky. Vedoucí vývoje kompaktních modelů k tomu řekl: „Příští Golf bude mít na palubě více softwaru než kdykoliv předtím. Elektronický kokpit a pokročilé asistenční systémy budou standardem." Nedivili bychom se tedy, kdyby Golf převzal technologie z Audi A8, která je v daném ohledu koncernovým průkopníkem a vlajkovou lodí.

Není pak od věci připomenout, že navzdory nástupu modelů SUV je Golf pro Volkswagen klíčovým modelem, vždyť jen v roce 2017 se ho prodalo 968 284 kusů. Mk8 by měl v tomto trendu pokračovat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb