Hlavní obsah

Elektrické SUV ze Škodovky bude v roce 2021

Foto: Škoda Auto

Elektrické SUV bude mít předobraz konceptu Vision

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejsou to sice ještě oficiální informace, ale co vám teď prozradíme můžete brát jako hotovou věc, máme totiž zprávy od opravdu dobrého zdroje přímo z Mladé Boleslavi. Elektrické SUV ze Škodovky se bude vyrábět ve dvou verzích, se splývavou i s běžnou zádí, a bude mít dojezd až 470 kilometrů! Ceny začnou na částce okolo 900 tisíc. A elektrické Citigo poslouží jako test připravenosti prodejní sítě!

Článek

Šéf českého zastoupení Škodovky Luboš Vlček v exkluzivním rozhovoru pro Garáž potvrdil, že prvním elektrickým modelem s okřídleným šípem ve znaku bude malé Citigo, ale že další elektrické auto bude vycházet z konceptu Vision E. My jsme teď zjistili, že nové čistě elektrické SUV se plánuje i v provedení se splývavou zádí, tedy v takové podobě, jakou je čínská Škoda Kamiq.

Oba dva vozy budou stát na koncernové platformě MEB a podle našeho zdroje se designéři v rovině exteriéru drží konceptu Vision E, jenž se dočkal vřelého přijetí, ale uvnitř si užívají tvůrčí svobody, která je daná plochou podlahou a rozložením pohonného ústrojí. Co víme, tak po nové škodovce (nástupce Rapidu), která bude vycházet z konceptu Vision RS, to bude druhé auto s úplně novou architekturou palubní desky. „Je to vlastně jako Vision X, jen bez všech těch cinkrlátek,“ řekl náš zdroj. A potvrdil velkou obrazovku na středovém tunelu a digitální palubní desku.

Velikostně bude elektrické SUV ze Škodovky někde mezi Kodiaqem a Karoqem, jeho baterie budou uložené v ploché podlaze a auto by mělo mít dojezd až 470 kilometrů. Vůz, který se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, bude mít cenovku s částkou okolo 900 tisíc Kč.

Foto: Škoda Auto

Plochá podlaha ukrývá bateriové články, designéři interiéru se tak nemusí příliš omezovat

Úplně první elektrickou škodovkou bude Citigo, které přijede už příští rok. Není to ale jen z důvodů větší kapacity baterií, které Citigo umožní dojezd až tři sta kilometrů, jak se oficiálně prezentuje, ale automobilka na něm chce své dealery naučit přechod na elektromobily a ujistit se, že změny s tímto spojené prodejci a servisní síť zvládnou.

Reklama

Načítám