Hlavní obsah

Všichni staví pick-upy jako o život. Proč vlastně?

Foto: Archiv Garáž.cz
13. 7. 2016

Korbu od Fiatu jsme testovali nedávno, včera se o svých pick-upových snech rozpovídal Hyundai a dneska v reakci na to oblíbení kresliči vyrobili pick-up od Škody. Zbláznil se svět nebo my?

Článek

Samozřejmě tahle vlna není bůhvíjaká, ostatně právě Fiat Fullback těží ze strategické spolupráce s Mitsubishi, díky níž má "nový" italský pick-up výrazné japonské kořeny, stejně tak Renault Alaskan využívá znalostí Nissanu. To Hyundai podobně z cizího know-how těžit nemůže, a tak se svým typicky opatrným přístupem slibuje, že koncept Santa Cruz promění v sériově vyráběný pick-up až v roce 2020. Tedy nejdřív a kdo ví jestli, protože jak všichni asi tušíme, běžní řidiči pick-upy nepotřebují - není náhodou, že v ČR prodávané pick-upy od Volkswagenu, Fordu nebo právě Mitsubishi jsou v kategorii užitkových vozů - vídat je můžeme hlavně na stavbách, křiklavě pomalované pick-upy soukromých majitelů jsou spíše výjimkou, ačkoliv sami přiznáváme, že role "Američan z Vysočan" je docela nakažlivá. Trocha exotiky za volantem nás okoralé recenzenty vlastně vždycky docela potěší.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vyrenderovaná škodovka od TheoPhilusChin je ovšem pouhým snem. Chlapci se inspirovali Kodiaqem, resp. studií VisionS a postavili na základu chystaného velkého SUV mamutí čtyřdveřový pick-up VisionT, který by klidně mohl konkurovat Fordu F-150, pokud by ovšem měl pod kapotou odpovídající motor, třeba chystaný šestiválec z Amaroka. Právě Amarok je však důvodem, proč pick-upové škodovce pšenka nepokvete. Stejně tak se pravděpodobně nedočkáme dodávka á la Transporter, protože škodovka má portfolio VW doplňovat, nikoliv mu přímo konkurovat - jakkoliv tu podobné případy byly, jsou a budou (viz přesah zákazníků Passatu do zákazníků Superbu).

Momentální pobláznění pick-upy tedy berme hlavně jako optimalizaci nákladů. Automobilky fúzují, případně využívají společné zdroje, aby chrlily na trh "dvojčata" či "trojčata". Snižují se tím náklady na vývoj, vylepšují se tím emise, které produkuje automobilka jako celek (víc modelů + zelenější motory = nižší, EU požadovaný průměr), a hlavně se tím budí dojem, že se něco děje. A když se zrovna nic neděje, alespoň tu máme tyhle malůvky, abychom si mohli nechat zdát sen o nástupci Škody Felicie Fun.

Reklama

Sdílejte článek