Hlavní obsah

Volkswagen Touareg přijíždí s výrazným designem a osmiválcem

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí generace Volkswagenu Touareg na sebe nechala čekat o něco déle. Nyní se však představila v čínském Pekingu oficiálně a rozhodně se nedrží při zemi, ať už designem či technikou.

Článek

Příchod nového Vollkswagenu Touareg na trh se opozdil o zhruba rok. Automobilka si v těžké době musela být jisté, že auto, které vypouští na trh, je zcela bez chyb a důvodů k pochybnostem. A právě dnes se nový Touareg představil v Číně. Rozhodně přitom nečekejte, že by chtěl hrát mezi koncernovými sourozenci druhé housle.

To se ostatně pozná již z nabídky motorů. Stejně jako Audi SQ7, i Touareg dostane naftový osmiválec. Podle předběžných informací má nabídnout 421 koní a 900 N.m, ještě ovšem není jasné, nakolik se bude od větší Audi lišit. Samozřejmě nechybí ani tolik populární šestiválce 3.0 TDI. Očekávejte dvě výkonové varianty, a to 231 a 286 koní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nabídku motorů uzavírá jediná benzinová jednotka, a to třílitrový šestiválec s 340 koňmi. Očekávat můžeme ještě rovněž plug-in hybrid, těžko však říci, zda bude jako v Audi Q7, tedy spojen s třílitrovým TDI, anebo půjde o čtyřválcový benzinový motor. Převodovky vozu jsou vždy osmistupňové automatické a výkon posílají na všechna čtyři kola. Auto stojí na stejné platformě MQB Evo jako Audi Q7, Porsche Cayenne či třeba Lamborghini Urus. a délku Touareg měří téměř 4,9 metrů, šířka atakuje 2 metry a výška činí 1,7 metrů. Oproti předchůdci se výrazně zvětšil zavazadlový prostor, a to na 810 litrů. Díky nové platformě a využití hliníku klesla hmotnost vozu až o 106 kg. Očekávejte rovněž vzduchové odpružení, aktivní stabilizátory či natáčení zadních kol.

Foto: Archiv Garáž.cz

Touareg se rovněž chlubí poměrn výrazným designem. Příď je tvořena chromovanou maskou, která plynule přechází ve světlomety. Každý světlomet může být tvořen 128 diodami. I na zádi jde vycítit designová spřízněnost s Arteonem. Základní model má osmnáctipalcová kola, vrcholný pak jedenadvacetipalcová.

Interiéru dominuje dvanáctipalcový virtuální kokpit, vedle kterého je masivní patnáctipalcová dotyková obrazovka. Tou se ovládá téměř úplně vše. Nechybí funkce nočního vidění, masážní sedadla, čtyřzónová klimatizace či největší panoramatická střecha, která kdy na voze Volkswagen byla. Očekávání od nového Touaregu jsou tedy obrovská a není se čemu divit.

Reklama

Načítám