Článek
A kam vlastně Lamando zapadá ve světové nabídce Volkswagenu? Jedná se o stylovější verzi Sagitaru (ve zbytku světa Jetta) a je pro něj podobným autem, jako je Arteon pro Passat, tedy elegantnější a luxusnější verzí. První série tohoto kompaktního sedanu se představila již v roce 2014 jako společný model Volkswagenu a čínské státní automobilky SAIC Motor a v současnosti finišuje vývoj nástupce.
Na internetových stránkách čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií byly zveřejněny snímky z homologačního procesu, které zcela odhalují exteriér vozidla. Nové Lamando zaujme především veselým kukučem, až nápadně připomínajícím Mazdu3 druhé generace, s předními světlomety inspirovanými elektrickými modely Volkswagen ID.
Dokonce i při pohledu zezadu lze v designu Lamanda poznat auto, které se stejně jako starší Mazda objevuje na evropském trhu. Teď máme na mysli současný Peugeot 508, jímž se s největší pravděpodobností inspirovali návrháři při vytváření zadních svítilen. Zveřejněné snímky pak ukazují Lamando v různých úrovních výbavy. Celkově vypadá docela hezky a věříme, že i v Evropě by oslovilo spoustu zákazníků.
A jak je Volkswagen Lamando velký? S délkou 4 784 milimetrů, šířkou 1 831 milimetrů, výškou 1 469 milimetrů a s rozvorem 2 731 milimetrů je výrazně menší než Arteon, který se v Číně prodává se starým modelovým označením CC. Informace čínského ministerstva uvádějí, že vůz jezdí na kolech o rozměrech od 16 do 18 palců a hnací síla pochází ze zážehového motoru 1.4 TSI o 150 koních (110 kW) se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Nová generace Volkswagenu Lamando bude opět exkluzivitou pro čínský trh, protože v nejlidnatější zemi světa žije obrovská skupina potenciálních zákazníků se zájmem o sedany. I z toho důvodu Volkswagen v zemi prodává vlajkovou loď Phideon, která je nepřímým nástupcem nešťastného Phaetonu.