Článek
Tato auta vznikla z takzvané aliance Autolatina. Pozorní z vás jistě na první pohled poznali, že aut na první fotce vpadá úplně přesně jako vůz, který jsme mohli vídávat i na našich silnicích. Ano, aliance Autolatina spojovala Volkswagen s Fordem a Apollo je vlastně přebrandovaný dvoudveřový Ford Orion, respektive Ford Verona, jak se auto jmenovalo v Brazílii.

Pod kapotou jste objevili dva motory, přičemž každý mohl spalovat buďto benzín, anebo etanol. Šlo o šestnáctistovku a osmnáctistovku, tedy klasické osmiventilové čtyřválce spojené s pětistupňovým manuálem. Nejsilnější byla osmnáctistovka na etanol, ta dávala 105 koní a zrychlovala z klidu na stovku za 11,7 sekundy. Auto se vyrábělo mezi lety 1990 a 1992. Oficiálně ale auto mělo 99 koní, protože pro vozy s výkonem 100 koní a víc platila speciální daň.

Ještě zajímavější je však model Volkswagen Pointer, který přišel v roce 1994. Ten vycházel z Fordu Escort páté generace, již to na něm však nešlo tolik vidět. Příď i záď byla jiná, snad jen zboku je Escort jasně patrný. Tohle auto bylo prodáváno nejen v Brazílii, ale kupříkladu i v Rusku, na Ukrajině či v Egyptě. Pod kapotou byly opět dva motory, tentokrát však osmnáctistovka a dvoulitr, přičemž se vyráběla dokonce i varianta GTI. Posledním podobným vozem byl Volkswagen Logus, tedy třídveřové kupé.

Naopak Ford vyráběl modely Galaxy a Royale, které byly přebrandovanými Volkswageny Santana a Passat.