Hlavní obsah

Vláda podpořila domácí automobilku Hyundai

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejvyšší státní činitelé se před volbami předhánějí a útočí na potencionální voliče hromadou slibů. Někteří ovšem jen neslibují a rovnou konají. Vláda totiž odsouhlasila finanční pomoc pro českou automobilku Hyundai.

Článek

Zdá se Vám použití slova “česká” jako nemístné? Nikoliv. Podle slov premiéra Bohuslava Sobotky je nošovický Hyundai už ryze českou firmou a proto by měl být také řádně odměněn. Pro rozvoj a budování dalších výrobních hal bude v následujících pěti letech na účet automobilky putovat pravidelně 125 milionů korun ročně. Tato finanční pobídka by měla zajistit dostatečný prostor pro navyšování kapacity výroby a s tím samozřejmě i potřebných pracovních míst. 

S tímto návrhem přišel na jednání vlády ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok: “Jsem přesvědčen o tom, že tak zásadní regionální zaměstnavatel jakým je česká automobilka Hyundai si zaslouží ty nejlepší podmínky pro fungování.” Ačkoliv je prý ministr dopravy od přírody optimistou, tak hladké schvalovací řízení neočekával: “Jednomyslný souhlas celé vlády jsem za toto volební období nezažil, a protože byl zároveň podpořen můj vlastní návrh, mám o to větší radost.”

Foto: Archiv Garáž.cz

Nošovický Hyundai tak dostal opravdu exkluzivní podmínky k tomu, aby se stal největší českou firmou. Z nedalekého Paskova, kde byl včera oficiálně ukončen provoz místního dolu se totiž za výrobní pás přesune velká část zaměstnanců. Ti sice musí absolvovat až dvou měsíční rekvalifikační kurz (dle náročnosti pozice), ale to vše bude hrazeno přímo za státního rozpočtu, konkrétně pak z fondu na prevenci proti nezaměstnanosti. Ministerstvo financí se navíc uvolilo a zhruba tisícovce propuštěných horníků bude po dobu dvou let platit polovinu z deklarované mzdy v automobilce. Automobilka tímto krokem ušetří další miliony na výplatách novým zaměstnancům.  “Nevidím jediný důvod proč bychom neměli jako vláda podpořit největšího regionálního zaměstnavatele a tím i pro horníky z Paskova získat pracovní uplatnění. Já tu dělám ty vstřícné kroky, a když je to potřeba tak prostě ty propuštěné ogary zaměstnám. Já to dokážu, zeptejte se Kalouska, kolik vytvořil pracovních míst. Žádné.” dodal ministr financí Babiš.

Svoji loajalitu vůči české automobilce se sídlem v jihokorejském Soulu neskrýval ani premiér Bohuslav Sobotka. “Jsem velmi rád, že jsme dokázali najít finanční prostředky v rozpočtu a vytvořit tak skoro ideální obchodní prostředí v tomto důležitém regionu a průmyslovém segmentu. Doufám, že jsme tím zajistili i vytvoření dalších pracovních míst na několik let dopředu.” 

Foto: Archiv Garáž.cz

Pokud jste se ztratili v číslech, není od věci si všechny tiše odsouhlasené finanční pobídky spočítat. Průměrná mzda dělníka v nošovické automobilce činí 32.000 Kč. Podle projednaného návrhu bude zhruba tisícovce nových zaměstnanců stát platit 50% tohoto výdělku měsíčně. To jest 16 milionů každý měsíc. Navíc tato finanční výpomoc bude trvat po dobu dvou let. Těch 16 milionů tedy musíme vynásobit čtyřiadvacet. Výsledných 384 milionů je ještě potřeba zvýšit o pravidelnou roční pobídku 125 milionů korun po dobu pěti let. Do roku 2021 si tak společnost Hyundai přijde na jednu miliardu a devět milionů korun.  To už je slušný finanční základ pro rozvoj a zisk titulu největšího “českého” zaměstnavatele.

Váš Apríl

Reklama

Načítám