Hlavní obsah

Kia EV6 vyhrála evropské Auto roku. Honza Koubek zjišťuje, jestli je opravdu tak dobrá

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V české anketě Auto roku se nedostala ani do finále, vyhrála však mezi elektrickými auty. V Evropě ale zvítězila i celkově. Udělali čeští porotci někde chybu, že ji taky neposlali mezi šest nejlepších? Honza Koubek je jedním z porotců, dělalo mu to starost, a tak se rozhodl Kiu EV6 podrobit týdennímu testu.

Článek

Když jsem hlasoval pro semifinalisty, upřímně se přiznám, že Kia EV6 byla na mém žebříčku níže než Hyundai Ioniq 5, její blízký sourozenec. Ten mi totiž výrazně víc vyhovuje svým retrofuturistickým designem, zatímco EV6 mi přijde nezajímavá a disproporční. Dlouhý rozvor a neurčitě oblý boční profil v kombinaci s krátkou přídí opatřenou velkými světly se mi prostě nelíbí. Jenže hodnocení designu není objektivní, jiným se zase nebude líbit hranatý Ioniq 5.

Technika je velmi podobná, což je ale v tomto případě dobře. Dostatečně velká baterka, která zvládá i extra výkonné a rychlé nabíjení, reálný dojezd přes 400 km, zcela dostatečný výkon i v jednomotorové verzi a návdavkem skvěle konfigurovatelná rekuperace, to všechno jsou velké plusové body, které EV6 s Ioniqem sdílí.

Interiér je tentokrát pojatý zcela jinak, ale ani to není špatně. Škoda některých materiálů, na tomto poli má Kia ještě co dohánět, ale celkově to není zlé, na palubě je dost místa, pohodlí a hlavně ticho. Najdou se vůbec nějaká negativa, nebo jsme se v porotě opravdu sekli a měli jsme tam tohle auto poslat do finále spíš než třeba novou Astru nebo Peugeot 308?

Po týdenním testování mi trochu spadl kámen ze srdce: Kia EV6 je dobrá, ale dokonalá opravdu není. Sráží ji několik chybiček – některé z nich očekávatelné (např. cena), jiné ale dost překvapivé a, řekl bych, i trochu zbytečné. Jaké to jsou, se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám