Hlavní obsah

Hyundai Santa Fe očima Honzy Koubka: Nejde jen o facelift, je to od základu nové auto

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na první pohled se změnila maska, světlomety a nárazníky, takže by se chtělo říct, že je to typický mid-life facelift. Jenže omyl – nové Santa Fe stojí na úplně jiné platformě, aby mohlo dohnat soupeře a vkročit do budoucnosti.

Článek

Pochopitelně tím myslím elektrifikaci, protože platforma N3 je schopná pojmout nejrůznější typy a kombinace pohonných jednotek. V případě Santa Fe jsou to buď klasický turbodiesel, nebo benzinová šestnáctistovka ve verzi full hybrid a plug-in hybrid. Právě špičkovou verzi plug-in s trakčním elektromotorem o samostatném výkonu 90 koní jsem měl v testovaném autě. Baterka o kapacitě 13,8 kWh vystačí v reálném provozu na zhruba 40 km jízdy, takže většině lidí bude k dennímu popojíždění po městě stačit. Pokud bude majitel nabíjet každou noc ve své garáži, k čerpací stanici se dostane jednou za uherský rok.

Santa Fe zároveň neztratilo nic ze své praktičnosti. Pořád můžete mít třetí řadu sedaček, druhá řada je podélně posuvná, vpředu se trochu změnil středový tunel, který teď stoupá k novému, většímu displeji infotainmentu, a celý interiér naznačuje, že tento Hyundai už dávno není laciná korejská kopie něčeho západního. Je to sebevědomý svébytný model se slušnou výbavou a designem, který na ulici otočí nejednu hlavu.

Celkový výkon 265 koní zní lákavě, ale na nějakou extra dynamickou jízdu raději zapomeňte. Na předjíždění je pružného zrychlení dostatek, ale dvoutunový crossover nijak nevybízí k rychlejším průjezdům zatáčkami a je mu nejlépe, když zvolíte plynulé a uvolněné tempo. Výhodou plug-in hybridního systému je, že když vyčerpáte zásobu elektrické energie, přepne se do režimu full hybridu a pojede dál s celkem slušnou spotřebou – i při svižné jízdě, zahrnující pár úseků dálnice, se spotřeba udržela kolem osmilitrové hranice a s trochou opatrnosti by šla i níž.

Špičková verze Santa Fe je, pravda, celkem nákladná záležitost. Začíná na milionu a čtvrt a s lepší výbavou se přibližuje hranici 1,5 milionu Kč. Za Hyundai se to může zdát dost, ale Santa Fe skutečně působí jako natolik kvalitní a technicky vyladěné auto, že bych mu tu cenovku snad ani nevyčítal – nebo se jí aspoň příliš nepodivuji. Pravda, fullhybridní verze se slabším elektromotorem se dá pořídit o 150 tisíc levněji, s pohonem pouze předních kol dokonce o 200 tisíc a naftová spalovací verze je levnější o čtvrt milionu.

Na další moje závěry se podívejte ve videu.

Reklama

Načítám