Hlavní obsah

Honza Koubek a Opel Corsa-e: Po vylepšeních funguje dobře, ale… To určitě uhodnete sami

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je hrozně fajn vidět, když automobilka naslouchá stížnostem a postupně své modely vylepšuje a přizpůsobuje potřebám reálných zákazníků. Opel například opět vylepšil akumulátor a celý power-management pohonného systému, a udělal tak z Corsy-e skutečně použitelný elektromobil.

Článek

Elektrická platforma koncernu Stellantis měla zpočátku závažné dětské nemoci. Malý Citroën ë-C4 například v zimě neujel ani 140 km, tedy polovinu vzdálenosti slibované palubním počítačem a třetinu toho, co měl Citroën ujet podle tabulky. Je ale znát, že v případě elektromobilů a zejména softwarového řízení spotřeby a využití elektrické energie, jsou i velké automobilky teprve na začátku a mají se co učit.

Testovaná verze Corsy-e přichází těsně před faceliftem, který už byl odhalen a do prodejen by měl dorazit během podzimu, ale pohonný systém byl vylepšován průběžně a je to na něm znát. Samozřejmě jsem nemohl Corsu vyzkoušet v kritických zimních podmínkách, ale klimatizace v parném létě také nemá nízkou spotřebu a přitom jsem neměl problém na jedno nabití ujet klidně přes 300 km.

Celkem 50kWh baterka navíc nabízí nabíjení výkonem až 100 kW, takže jsem ji z 19 % do plného stavu dokázal nabít za nějakou třičtvrtěhodinku. Netvrdím, že s tímhle autem nepoznáte dojezdovou úzkost - přece jen to ale není vůz na dlouhé dálniční štreky, to by mu vysloveně nesedělo, i když samozřejmě, ne že by to Corsa nezvládla. Je to ale spíš auto do města, čemuž odpovídá dobrý rejd a také rozměry. Ve srovnání se soupeři ve stejné třídě ale Corsa mírně zaostává vnitřním prostorem. Dva dospělí si za sebou sednou jen s obtížemi a kufr je také podprůměrný, přestože akumulátor je umístěný především pod sedačkami a ve středovém tunelu.

Corsa-e není žádný trhač asfaltu, ale je příjemně pružná a v městském provozu je svižná víc než dostatečně. Také má slušnou výbavu a může mít výbavu přímo neuvěřitelnou. Chválím sice, že se do Corsy dají objednat i takové speciality, jako je vyhřívání volantu nebo masážní sedačky, na druhou stranu to ale něco stojí. A něco stojí především elektrická Corsa samotná. Nepořídíte ji za méně než 890 tisíc - a to ve výbavě, která neodpovídá moderním zvyklostem. V ceně není ani rychlonabíječka, ani LED světla, vyhřívané sedačky nebo parkovací senzory. Jakmile si začnete připlácet, Corsa-e se může vyšplhat až k milionové hranici.

Jak jsem Corsu nakonec zhodnotil, co se mi nelíbilo a co naopak ano, to uvidíte ve videu.

Reklama

Načítám