Hlavní obsah

Lehká váha – nový Opel Corsa zhubne 100 kg!

Foto: Opel
22. 4. 2019

„Zjednodušte, a pak přidejte lehkost,“ zní jeden z památných výroků skvělého britského konstruktéra a zakladatele automobilky Lotus Colina Chapmana. Zdá se, že touto filozofií se hodlá inspirovat i Opel – u nadcházející šesté generace Corsy nám slibuje úsporu hmotnosti 100 kg oproti předchůdci. A jak známo, nižší hmotnost přináší výhody takřka na všech frontách.

Článek

Přestože je tu s námi současná Corsa už je nějaký ten pátek, stále se těší velké oblibě – loni se dokonce umístila mezi 10 nejprodávanějšími auty v Evropě. Nová generace už klepe na dveře, a aby byla schopna poprat se o místo na výsluní s rivaly v podobě Peugeotu 208 a Renaultu Clio, musí být nejlepší. Opel nedávno pustil do světa pár zajímavých informací ohledně šesté generace s označením F, která by se údajně měla vyrábět striktně v pětidveřové variantě.

V řeči čísel by měla být nová generace o 10 procent lehčí v porovnání se stávajícím modelem, což by znamenalo, že váha by se v případě nejlehčí varianty měla zastavit na hodnotě 980 kg. A to by znamenalo odlehčení o příjemných 108 kg, přestože bude nová generace stejně velká, možná i nepatrně větší – konkrétně 4,06 metru.

Pomoci by také měla zbrusu nová „multienergetická platforma“ (jak ji v Opelu sami nazývají), kterou bude sdílet i s výše zmíněným Peugeotem 208 rodičovského koncernu PSA. Multienergetická jí říkají proto, že (stejně jako u 208) vznikne i kompletně elektrická verze, která by měla nést jméno eCorsa.

Foto: Opel

Novou Corsu v porovnání se současným modelem čeká celá řada vylepšení

Zajímá vás, jak přesně se podařilo na kompaktním autě ušetřit celý metrák váhy? Inu, dobrých 15 kg prý ušetří nové celohliníkové motory. Pravda, nezdá se to mnoho, ale s těžištěm vozu to udělá divy a bude to mít příznivý vliv na jízdní vlastnosti. Kapota bude také z hliníku a ušetří 2,4 kg, což opět o pár centimetrů sníží těžiště vozu. V kabině potom má nová konstrukce sedadel ušetřit dohromady 10 kg, konkrétně 5,5 pro přední, resp. 4,5 kg pro zadní. Dokonce taky izolace kabiny bude z podstatně lehčího materiálu. Překvapivých 40 kg potom ušetří nový rám pod karoserií, který je teď tvořen z menšího množství dílů – rám tak nevyžaduje tolik spojů, je tedy lehčí a celistvější, což má také pozitivní vliv na tuhost karoserie, a tím větší odolnost proti rázům od silnice.

Foto: Opel

Všechny předchozí generace Corsy byly bestsellery. Bude se dařit i té nové?

Takovéto chytré úpravy jistě přinesou své ovoce. S lehčím autem si v zatáčkách poradí i měkčí podvozek a jízda tak bude pohodlnější. A hlavně spotřeba paliva, a tedy i emise CO2 , budou nižší (to potěší majitele i samotný Opel). Nová Corsa se poprvé fyzicky ukáže světu na autosalonu ve Frankfurtu letos v září, nicméně podle Opelu se internetové premiéry dočkáme ještě několik dní předtím.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama