Hlavní obsah

Garáž Honzy Koubka: BMW iX vzbudilo poprask zjevem, uvnitř je však velkolepé. Je tu ale jeden háček

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jeho vzhled vzbudil patřičný poprask. Někteří mluví o čínském vlivu, jiní opět kroutí hlavou nad velkými svislými ledvinkami. Design BMW iX je ale velmi subjektivní věc a osobně jsem si na tohle auto po týdnu testování docela zvyknul. Příď mi pořád přijde trochu podivná, ale tu od volantu nevidíte – zato vidíte jiné věci.

Článek

Novinář, který testuje auta, usedá týden co týden do jiného nového modelu. Je zvyklý se velmi rychle přizpůsobit a jen tak něco ho nepřekvapí. Musím ovšem říct, že už dlouho jsem neměl tak silný pocit, že sedím v něčem naprosto novém, než právě v interiéru BMW iX. Vypadá to tam jako uvnitř konceptu vystaveného někde na autosalonu. Akorát že když vás vůbec do nějakého konceptu pustí, pečlivě vás hlídají, abyste pokud možno na nic nesahali, protože koncepty jsou jen na oko a mohlo by se něco ulomit.

Interiér iX je ale bytelný, použitelný každý den, přehledný, vzdušný, ergonomicky promyšlený a nadmíru pohodlný. A to samé platí o ovládání auta – rekuperační brzdění jde krásně nastavit a po městě jsem se přesouval naprosto tiše a nádherně plynule. Žádné cukání, drncání, cloumání… pokud budete takhle chtít jet s klasickým spalovacím autem s manuální převodovkou, budete muset mít spoustu zkušeností a velmi jemné a bezchybně zkoordinované nohy a ruce. Mnohé automaty vám ani nedají možnost požadované plynulosti dosáhnout. V elektromobilu stačí nehamtat na pedál moc zhurta a je to.

Usednout do BMW iX byl pokaždé svátek. Široký displej palubních přístrojů a infotainmentu se táhne přes dvě třetiny šíře palubní desky, je perfektně čitelný a jemný a funguje tak, jak potřebujete. Ovládání systému a dalších funkcí různými kolečky, páčkami a válečky z broušeného křišťálového skla je hapticky velmi uspokojující. Sedadla jsou také báječně pohodlná a kombinace rovné podlahy bez středového tunelu a prosklené střechy ze skla, které umí být buď průhledné, nebo mléčné, vytváří uvnitř dojem ještě většího prostoru, než tam ve skutečnosti je. A pozor, ten prostor nechybí ani ve skutečnosti. V autě o velikosti BMW X3 je uvnitř místa jako v X5.

Bylo by to všechno krásné, ale je tu jeden háček. Tohle BMW začíná nad hranicí dvou milionů korun a za výbavu dáte minimálně pěkných pár desítek tisíc. To by ještě nebylo tak hrozné, za skutečně luxusní velké BMW se platí. Potíž je v tom, že za ty peníze nedostanete univerzálně použité auto. Varianta iX xDrive40 má akumulátor o využitelné kapacitě 71 kWh, který by sice podle normy měl v ideálním případě vystačit autu na 425 km jízdy, jenže v teplotách okolo nuly a při dálničním tempu se akční rádius auta sníží na polovinu. A to znamená, že z Prahy do Brna byste museli jet skutečně téměř „na doraz“.

Řešením pro zákazníky, kteří delší cesty podnikají pravidelně, je verze iX xDrive50 s větším akumulátorem o kapacitě 105 kWh. Ta ale stojí o celých 600 tisíc korun víc, a navíc přihodí dalších 145 kg hmotnosti navrch, a přehoupne tak iX přes 2,5 tunovou hranici…

Další poznatky z týdenního testování jsem shrnul ve videu.

Reklama

Načítám