Hlavní obsah

Ford Explorer: Americký formát doputoval do Evropy. A za zajímavé peníze

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na americkém trhu je tohle auto v kategorii „středně velkých SUV“, ale v našich končinách je velké až až. Přes pět metrů na délku, tři řady sedadel, šířka 2,3 metru se zrcátky… Tohle opravdu není drobek.

Článek

Aby se takové auto vůbec mohlo prodávat v Evropě, musí být hybridní. V tomto případě dokonce plug-in hybridní, ale i tady platí americká měřítka. Kromě elektromotoru je tu biturbo vidlicový šestiválec o výkonu 363 koní a točivém momentu 555 Nm, takže elektrické registrační značky a parkování v pražských modrých zónách zdarma se nekoná.

Je ale pravda, že pokud auto každou noc poctivě zapnete do zásuvky a druhý den pak neujedete víc než nějakých 40–50 km, což většina lidí bez problémů splňuje, dlouhodobá spotřeba obřího 2,5 tunového auta se může ustálit kolem 4–5 litrů. Pokud naopak budete na nabíjení víceméně kašlat, pod deset litrů se nedostanete.

Ano, Ford Explorer rozhodně nebude pro každého, ale také nabízí spoustu předností, které by si své zákazníky mohly najít. Například po sklopení všech zadních sedaček je nákladní prostor 2 274 litrů a jeho podlaha má 122 × 213 cm. A najdete se toho víc, ale to už se podívejte ve videu.

Reklama

Načítám