Hlavní obsah

U Fordu pravděpodobně staví Shelby GT500

Foto: Archiv Garáž.cz

Mysleli jste, že zůstane jen u GT350 a GT350R? Ford si samozřejmě nemůže nechat ujít zákazníky, pro které neexistuje strop a mají pocit, že víc koní = víc zábavy. A proto se už potají testuje nová GT500.

Článek

Poslední GT500 pod vedením Carrolla Shelbyho byla oním mýtickým americkým svalem, co bude jezdit 200 mil v hodině. A na to bylo potřeba u ne úplně aerodynamického Mustangu hodně zatopit pod kotlem. Proto měl Shelby GT500 pekelných 666 koní a objevily se i verze Shelby SuperSnake se 750 a 1000 koňskými silami. Ve své době bylo tohle monstrum králem statistik, ale dnes sedí na trůnu nejlepšího poměru ceny a výkonu jiný panáček - miláčkem davů se stal Hellcat, ať už Charger nebo Challenger, se svými 717 koňskými silami... doslova za hubičku. A teď se do boje chystá i Chevrolet Camaro ZL1, který oproti původním plánům dokonce navýšil výkon na 650 koní a krouťák na 880 N.m. To jsou čísla jako u Corvetty Z06! Chevrolet to dovolil pravděpodobně jen proto, že je na obzoru nová ZR-1, která bude regulérním sportovním vozem s motorem uprostřed.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co na to Ford? Sprintuje, aby nabídnul svou alternativu. Konkurenci poněkud zaskočil spíš okruhově orientovanými GT350 a GT350R, které sází na úžasně točivý motor a u muscle caru nečekanou obratnost. Camaro ZL1 předchozí generace bylo ovšem na trati také dravou štikou a získalo sympatie velké části amerických motoristických novinářů. Proto musí GT500 tlačit na pilu a nabídnout výkon minimálně na úrovni Carrollovy GT500. Nebo že by šlo na jistotu a trumflo i Hellcata? Můžeme diskutovat o tom, jestli jsou takové výkony v podobných kupátkách vůbec použitelné, ale v tomhle segmentu podobně šílená gesta prodávají víc, než cokoliv jiného.

Reklama

Načítám