Hlavní obsah

Toyota Yaris je evropským Autem roku, Octavia skončila pátá

Foto: Jakub Deml

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zkraje března se již tradičně vyhlašují výsledky prestižní ankety Car of the Year. Letos se štěstí usmálo na Toyotu Yaris, malý model, který se bude vyrábět v české továrně v Kolíně. Škoda Auto se svou Octavií skončila pátá.

Článek

Opuštěný pavilon výstaviště Palexpo tvořil smutnou kulisu online vyhlašování výsledků prestižní ankety Car of the Year (COTY). Všech sedm plechových finalistů sice bylo v Ženevě přítomno, samotný přenos ale byl dokonce i bez porotců, kteří jej sledovali jenom přes internet, stejně jako zbytek světa. A po vyhlášení se samozřejmě ani neotevřou brány skvělého ženevského autosalonu. Letos zůstaly zavřené, stejně jako loni. Tak snad za rok.

Toyota Yaris čtvrté generace si od porotců odnesla celkem 266 bodů. Je to výborné, dobře vypadající malé auto s ne úplně lidovou cenovkou (benzinové provedení od 360 tisíc, hybridní nejméně za 470 tisíc korun). Navíc všechny milovníky sportovních automobilů muselo potěšit, že Toyota začala prodávat i famózní sportovní verzi GR s pohonem 4x4, 260koňmi a manuální převodovkou. Zda to japonskému výrobci pomohlo získat nějaké body od arbitrů navíc, netušíme, každopádně jako každý rok měli těžkou volbu.

Vždyť šedesátka porotců, mezi nimiž nechybí český zástupce, Jiří Duchoň, vybírala finálovou sedmici z devětadvaceti modelů. Do finále nepostoupil například Mercedes-Benz třídy S (a dokonce ani další ze tří nominovaných vozů značky – GLA, GLB a GLS) nebo žádný ze tří nominovaných modelů za korejský Hyundai – i10, i20 a Tucson.

Yaris v anketě Car of the Year bodoval už podruhé, poprvé Toyota slavila s první generací v roce 2000. České patrioty jistě potěší, že Yaris se od června začne vyrábět ve středočeském Kolíně, v původní továrně TPCA.

Škoda Auto ani letos nevyhrála

Ani letos zlato nevybojoval zástupce z Mladé Boleslavi. Fanoušci Škody musí s hořkostí v srdci konstatovat, že v anketě COTY jejich oblíbená značka nikdy nebodovala. V roce 2009 byla mezi finalisty Škoda Yeti, o tři roky později se mezi sedm nejlepších aut dostala i třetí generace Octavie. Letos se o titul ucházela čtvrtá generace, ale ani ta nedokázala porotce uhranout. Škoda bere až páté místo se ziskem 199 bodů.

Jediného českého porotce, Jiřího Duchoně, překvapilo, že nezvítězil elektromobil. „Porota dala přednost italské krásce před německým inovátorem,“ okomentoval druhé místo Fiatu 500e pro Garáž.cz. „Překvapila Cupra, nová značka Seatu. Druhé místo jí uteklo o jediný bod,“ dodal.

Evropské anketa Auto roku je považována za jednu z nejprestižnějších světových anket. Vyhlašuje se už od roku 1964. Tehdy vyhrála dnes již neexistující automobilka Rover s modelem 2000, zatímco loni zvítězil Peugeot 208.

Konečné pořadí COTY 2021:

  • Toyota Yaris, 266 bodů
  • Fiat 500e, 240 bodů
  • Cupra Formentor, 239 bodů
  • Volkswagen ID.3, 224 bodů
  • Škoda Octavia, 199 bodů
  • Land Rover Defender, 164 bodů
  • Citroën C4, 143 bodů

Reklama

Načítám