Hlavní obsah

To nej z Jižní Koreje: Silný Hyundai stíhají jen Japonci

Foto: Hyundai

Skupina Hyundai je silným hráčem na trhu s auty a nebojí se fušovat ani do segmentu kompaktních obytných dodávek

13. 2. 2020

Jižní Korea v současnosti patří mezi automobilové velmoci, jelikož je domovem globálně silných značek Hyundai a Kia. Do zelí těmto korporacím však lezou i ostatní výrobci s neméně zajímavými modely. Jaké vozy, které na českých pravděpodobně silnicích nepotkáte, tu jsou k mání? A za kolik?

Článek

Přesuňme se na chvíli do Asie. Jižní Korea je možná docela jiná než Česko, vztah k autům tu ovšem mají podobně vřelý. Aby ne. Na silnicích potkáváte krasavce jako Hondu Pilot nebo menší Toyotu Prius C. Na výlety zase slouží ostrá Suzuki Katana a pro kempování Hyundai Grand Starex za pár korun. Pojďme se nyní na jihokorejské silnice podívat zblízka.

Hyundai Grand Starex

Volkswagen California, Toyotu Proace Nomad nebo Mercedes-Benz Marco Polo znáte, ale věděli jste, že obytnou dodávku vyrábí také nejsilnější skupina v zemi – Hyundai? Auto se jmenuje Grand Starex Special Vehicle a nabízí spoustu užitečné výbavy, například střešní stan, kuchyňku, dvě židle uložené v pátých dveřích, skříňky, vstupy pro externí napájení elektřinou, síť proti hmyzu, televizi, lednici nebo sprchu.

Foto: Hyundai

Hyundai Grand Starex se vyrábí v několika variantách. Jednou z nich je i obytná verze

O pohon se stará 2,5litrový diesel s výkonem 175 koní a řazení obstarává pětirychlostní automat. Vůz stojí v základu 51 milionů jihokorejských wonů, což je v přepočtu necelý milion korun.

Foto: Hyundai

Auto má připravenou kempovací výbavu včetně kuchyňky

Kia K5 Hybrid

Přijdou vám hybridní auta nudná? Až uvidíte tento povedený sedan - Kiu K5, změníte názor. Extravagantní design totiž není jediná zajímavost, která stojí za zmínku. Jelikož Jižní Korea podporuje nákupy elektromobilů, po daňovém zvýhodnění zde Kia K5 vyjde na slušných 530 tisíc korun.

Foto: Kia

Kia K5 Hybrid je designově povedený vůz s velmi slušnou spotřebou

Vůz disponuje dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem (152 koní), elektromotorem (52 koní), šestirychlostním automatem a spotřebou lehce přes pět litrů na sto kilometrů. Moderní model K5 jde odemknout mobilem a pro hlídání slepého úhlu využívá také vestavěných kamer.

Foto: Kia

Interiér vypadá podobně jako u ostatních lepších vozů značky Kia

Toyota Prius C

Toyotu Prius si všichni jistě pamatujete – od jejího slavného nástupu, kdy zaplavila Kalifornii, po dnešní velmi extravagantní modely. Víte však, že Toyota vyrábí i kompaktní Prius s označením C?

Foto: Toyota

Pod kapotou malého Priusu pracuje benzinová patnáctistovka

Jde o hybridní hatchback s motorem o objemu 1,5 litru s výkonem 72 koní, který spolupracuje s elektromotorem naladěným na 61 koní. Celkový systémový výkon je potom 101 koňských sil. Do nádrže se vejde 36 litrů paliva, ve městě vůz spotřebuje asi pět litrů benzinu na sto kilometrů a už v základu disponuje pohonem všech čtyř kol. Cenově pak vychází v přepočtu na 480 tisíc korun.

Foto: Toyota

Toyota Prius C je kompaktním hybridem do města

Honda Pilot

Nejen SUV modely končící písmenem V je Honda živa. O něco větší a luxusnější model se jmenuje Pilot a nabídne to, co bychom rádi viděli i v evropských autech. Jde o 3,5litrový šestiválec SOHC s výkonem 284 koní a kombinovanou spotřebou deset litrů benzinu na sto kilometrů.

Foto: Honda

Honda Pilot je dalším SUV vedle rodiny modelů CR-V, HR-V a dalších

Vůz nabízí bohatou výbavu, nejmodernější bezpečnostní asistenty, devítirychlostní automat a mnoho komfortních prvků. Základní cena pak startuje zhruba na jednom milionu korun.

Foto: Honda

Dali byste si 3,5litrový šestiválec s výkonem 284 koní?

Nissan Maxima

Sportovně laděný sedan vyšší střední třídy se na jihokorejském trhu prodává s 3,5litrovým šestiválcem naladěným na výkon 303 koní. Jeho design odpovídá aktuálnímu naladění celé rodiny Nissan a je typický přední maskou ve tvaru V. Také infotainment a typ volantu poznáváme z evropských modelů.

Foto: Nissan

Nissan Maxima se dříve prodával také v Evropě, ale nebyl o něj moc velký zájem

Auto se může pochlubit ergonomickými sedadly vyvíjenými se severoamerickou NASA a otočným ovladačem infotainment podobným jako u značek BMW, Mazda nebo Alfa Romeo. Cenu se nám na webových stránkách Nissanu nepodařilo dohledat, ale víme, že v roce 2015 stál vůz od cirka 860 tisíc korun. Teď to bude pravděpodobně o pár desítek tisíc víc.

Foto: Nissan

Infotainment Maximy je podobný jako u evropských modelů

Chevrolet Spark

Ačkoli Chevrolet zavírá prodejny, kde to jde, v Jižní Koreji má automobilka docela širokou nabídku. Nejlevnější model se jmenuje Spark, pod kapotou mu pracuje litrový motor, řazení obstarává automatická nebo manuální převodovka, ochranu zajišťuje 10 airbagů a další bezpečnostní systémy.

Foto: Chevrolet

Spark je nejlevnějším prckem od Chevroletu

Na výběr máte šest výbavových úrovní, deset odstínů laku, několik typů ráfků a mnoho možností dodatečné personalizace. Základní cena také potěší, jelikož vůz stojí v přepočtu 190 tisíc korun.

Foto: Chevrolet

Interiér nabídne tři barevné varianty

Renault Samsung SM3 ZE

V Jižní Koreji prodává své vozy skupina Renault ve spolupráci s korporací Samsung, proto modely nesou název Renault Samsung a mají jiné logo než typický francouzský kosodélník.

Foto: Renault Samsung

Renault prodává v Koreji své vozy ve spolupráci se Samsungem

Zatímco u nás Renault nabízí elektrické Kangoo nebo Zoe, v Koreji jde o model SM3 ZE, který vypadá podstatně líbivěji. Jde o čistý elektromobil s dojezdem až 213 kilometrů na jedno nabití a s elektromotorem o výkonu 95 koní a síle 226 Nm. Auto vyjde ve standardu na 700 tisíc korun.

Foto: Renault Samsung

Elektromobil ujede přes 200 kilometrů na jedno nabití

Suzuki Katana

Japonský výrobce Suzuki se na jihokorejském trhu nepustil do automobilů, ale do motocyklů, kterých nabízí hezkou řádku.

Foto: Suzuki

Suzuki v Jižní Koreji neprodává auta, ale motorky

Zbrusu novým modelem je Suzuki Katana s litrovým čtyřválcovým motorem o výkonu 150 koní při 10 tisících otáčkách za minutu. Motorka má kotoučové brzdy, ABS, nádrž na 12 litrů benzinu a hmotnost 215 kilogramů. Ceníky pak začínají na částce 325 tisíc korun.

Foto: Suzuki

Model Suzuki Katana pohání litrový čtyřválec

Lexus RC 350 F Sport

Kdybyste měli 1,6 milionu korun, co byste si koupili? V Jižní Koreji můžete mít Lexus 350 F Sport s motorem o objemu 3,5 litru a výkonu 316 koní. Přirozeně dýchající šestiválec potěší všechny odpůrce elektromotorů, protože v tomto voze nefiguruje hybridní pohon.

Foto: Lexus

Lexus RC se v Evropě prodává jako hybrid nebo v ostré verzi F

Naopak byly chytré technologie využity na podvozku v podobě řiditelné zadní nápravy, víceprvkového zavěšení, tlumiče řízení vpředu a dalších libůstek, které tohle auto dělají tak výjimečným. Taky bychom ho chtěli v Česku, ale musíme si vystačit s (drahou) vrcholovou variantou RC F.

Foto: Lexus

Interiér působí elegantním, ale také sportovním dojmem

Lincoln Nautilus

Pokud zatoužíte po troše severoamerického luxusu, můžete usednout do zbrusu nového Lincolnu Nautilus. Pětimístné SUV má vpředu 2,7litrový šestiválec naladěný na 333 koní, osmirychlostní samočinnou převodovku a pohon všech čtyř kol.

Foto: Lincoln

Lincoln Nautilus je prémiové SUV, které se na jihokorejském trhu prodává za slušnou cenu

Karoserii můžete mít v celkem 11 elegantních odstínech, zatímco čalounění sedadel a dekorativní obložení nabízí celkem pět různých variant. Na svou třídu není vůz ani drahý, v přepočtu totiž stojí jen téměř 1,2 milionu korun.

Foto: Lincoln

Značka Lincoln spadá pod severoamerický Ford

Infinity Q60

Luxusní divize japonského Nissanu to sice v Evropě vzdala, nicméně na jihokorejském trhu nabízí rovnou čtyři modely. Jedním z nich je atletický sedan Infinity Q60, který nabídne sympatický dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 405 koní a sedmirychlostní automat. Dynamická zadokolka pak začíná na ceně 1,3 milionu korun.

Foto: Infinity

Značka Infinity je luxusní divizí automobilky Nissan

Známé evropské značky mají na jihokorejském trhu jen pár modelů, zatímco Škodovka tu neprodává vůbec nic. Větší konkurenci silným jihokorejským značkám tak tvoří Japonci, ale na jejich nabídkách je znát, kdo je zkrátka doma pánem.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama