Hlavní obsah

The Grand Tour začala sprintem amerických muscle cars

Foto: Amazon

The Grand Tour v Detroitu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kdo by si, byť jen na sekundu pomyslel, že Clarkson, Hammond a May patří do starého železa, toho následující videa rychle vyvedou z omylu. Všichni tři jsou ve skvělé moderátorské kondici a s chutí sobě vlastní si vzali do parády trojici amerických aut, která běžným smrtelníkům přivádí noční můry a lehkou srdeční slabost.

Článek

Nové série pořadu The Grand Tour slavných moderátorů Clarksona, Hammonda a Maye po zpoždění daném náročným natáčením konečně odstartovala. Víme, že bude mít 13 epizod, víme, že bude znovu našlapaná akcí a skvělými auty a víme také, že tihle tři věkem jen zrají. Celé to rozjeli v Detroitu, domově pravých amerických aut a kdysi nejbohatším městě světa. Dnes je však kvůli pádu amerického automobilového průmyslu na pokraji bankrotu a z velké části opuštěný. Z někdejšího lesku nezbylo skoro nic.

Je tedy symbolické, že se trojice moderátorů na počátku nové řady vydala právě sem a osedlala trojici pravých amerických muscle cars. Clarkson si vybral Ford Mustang kompletně upravený od firmy RTR s výkonem 700 koní. Hammond se doslova schoval v interiéru 800koňového Challengeru SRT Demon a May sebral všechnu svou odvahu a skočil do Chevroletu Camaro v úpravě The Exorcist od Hennessey s brutálními 1 000 koni. Tahle auta fakt nejsou pro slečinky!

A protože muscle cars vznikly právě kvůli závodům od semaforu k semaforu, muselo nevyhnutelně dojít i na závod na čtvrt míle. Což nepotěšilo Hammonda. Ne kvůli autu, vždyť Demon se narodil právě pro závody dragsterů, ale proto, že s půjčením vozu musel podepsat i smlouvu, která zakazovala závodit v ulicích, ale povolovala to jen na závodní dráze. V prvním kole si to tedy rozdali jen Clarkson a May v klasickém souboji Mustang versus Camaro. Na koho byste si vsadili?

Policie uzavřela ulici, oba jezdci se postavili se svými přemotorovanými monstry na startovní čáru a jakmile padla na semaforu zelená, vyrazili na plný plyn. Ale jakkoliv se Jeremy za volantem Mustangu snažil, Jamesovi a jeho Exorcistovi stačit nemohl – přece jen handicap 300 koní a manuální převodovky jen tak dohnat nejde. Ale pro jistotu si ten závod ještě párkrát zopakovali (protože proč ne?), čímž jen víc a víc lezli na nervy Hammondovi, který je mohl jen nečinně pozorovat. Jeho čas však přišel později…

To když trojice moderátorů objevila prázdné letiště, jehož opuštěná přistávací dráha splňovala podmínky zápujčky Dodge pro závodění. Jenže tak lehké to zase nebylo – Richard totiž nejdřív musel své auto na závod pořádně připravit. Což v případě sériového Demonu znamená otevřít speciální bednu a z ní na auto nainstalovat užší přední gumy, upravenou řídicí jednotku umožňující použití závodního paliva, a dokonce i jinou středovou konzolu s přidaným tlačítkem, které ovládá právě druh paliva. Po více než hodině tvrdé práce byl ale Hammondův Demon připravený na souboj s Mayovým Exorcistou (Clarkson ze závodu dobrovolně vycouval, neměl by nejmenší šanci). Vyhraje dobro nebo zlo?

Jak vidíte, souboj byl poměrně těsný, ale měl jasného vítěze – Hammonda v Demonu na straně zla. Ale vítězi jsme v podstatě všichni, že si podobná auta s šílenými výkonovými parametry v dnešní „zelené“ době vůbec můžeme ještě koupit. Americké muscle cars se těší chvílím slávy, zatímco jejich rodiště upadá. Zvláštní…

Reklama

Načítám