Hlavní obsah

Zběsilost v kufru: Audi RS4 je i po faceliftu výjimečně všestranná bestie

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

No dobře, tu zběsilost má RS4 Avant spíš pod kapotou - vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 450 koní a točivém momentu 600 Nm. Plus samozřejmě spolehlivé Quattro, a když si připlatíte, tak karbonkeramické brzdy, karbonová skořepinová sedadla a tak dále.

Článek

Audi rychlé kombíky umí už dlouho, a i když muselo opustit od famózního atmosférického osmiválce o objemu 4,2 litru, nový motor má stejně výkonu a krouťák položený výrazně níž. Tohle auto prostě vystřelí vpřed, prakticky kdykoliv mu polechtáte plynový pedál - když jsem se díval do tabulek, zjistil jsem například, že na stovku zrychlí o 1,7 sekundy dřív než legendární Ferrari Testarossa. A na kolech má pneumatiky jen o 5 mm užší, než měla původní Testarossa vzadu…

Audi RS4 Avant má ale navíc chytrý pohon všech kol, takže jsem se nemusel bát ani na zasněžených a zledovatělých silnicích - stačilo jen trochu opatrnosti a nebýt přesvědčený o vlastní nesmrtelnosti, to se zejména ve čtyřkolkách nemusí vyplatit. Fyzikální zákony přece jen platí pro každého. Ostrá audina ale vždycky jela tam, kam jsem potřeboval, a cestou mě královsky bavila.

Kouzlo tohoto auta samozřejmě spočívá i v tom, že když vás přestane bavit trénovat posádce krční svaly při zrychlování a brzdění, stačí přepnout jízdní režim do komfortu, ztlumit výfuky, přehodit volič převodovky na automatiku a můžete se v naprostém klidu a pohodě pustit i na hodně dlouhou cestu - a v kufru můžete mít velkého psa nebo malou ledničku.

Samozřejmě musíte počítat s trochu tužším podvozkem - takhle výkonné auto nemůžete postavit na měkoučké pružiny. Dá se na to ale celkem zvyknout, a tak RS4 Avant zůstává jedním z nejuniverzálnějších zábavných aut, která si můžete koupit.

Bude to samozřejmě něco stát - zhruba tři miliony i s výbavou a pak každý rok nějaký ten servis, pneumatiky a spousta, spousta vysokooktanového benzinu. Ale zábava to bezesporu je! Co dalšího se mi líbilo a nad čím jsem se naopak pozastavil, to uvidíte ve videu.

Reklama

Související témata:
Audi RS 4 Avant
Načítám