Hlavní obsah

Řídili jsme horké novinky Peugeotu: Zakoukali jsme se do nové 2008 a zamilovali si modernizovanou 508

Foto: Peugeot

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modelová ofenziva Peugeotu pokračuje prvními jízdami se žhavými novinkami, které nás spolu s úmorným vedrem přivítaly ve španělské Málaze. Vyzkoušeli jsme omlazenou e-2008, hybridní SUV 3008 i 5008 a také šampiona našich sympatií, modernizovanou vlajkovou loď 508.

Článek

Okolí Málagy je v podstatě na první dojem nehostinná krajina nabízející pohled na olivovníky a další odolné dřeviny. Právě toto místo si francouzský Peugeot zvolil k demonstraci mladých lvíčat e-2008, hybridních 3008 i 5008 a 508.

Peugeot e-2008 SUV

Prvně se nám do ruky dostala elektrická e-2008, primárně určená pro příměstské cestování. Díky omlazující kúře však vozidlo proti prvnímu provedení posílilo na výkon 156 koní (+20 koní), sílu 270 Nm (+10 Nm), dostalo lepší baterii o kapacitě 54 kWh (+4 kWh), čímž se zvedl i dojezd na jedno nabití až na 406 km.

Foto: Peugeot

Peugeot e-2008 je v praxi efektivnější a dojede dál.

V kopcovitém terénu v okolí španělské Málagy se hbitý Peugeot cítil jako doma, zejména konstantní přival točivého momentu dával výhodu v rámci stoupání a také díky silné rekuperaci při klesání, kdy při rozvážné jízdě nebylo nutné tolik používat konvenční brzdy.

Bylo znát i efektivnější nakládaní pohonu s energií, takže pro všechny, kteří nad tímto elektromobilem uvažují, dobrá zpráva. Nastal slušný krok vpřed. Další vylepšení z hlediska designu lze rovněž pochválit, auto už tak dobře působící na fotkách je v reálu ještě stylovější.

Foto: Peugeot

Pracoviště řidiče je vysoce ergonomické.

Interiér je díky i-Cockpitu buď, anebo. Buď si jej zamilujete, nebo ne a jdete od auta pryč. Nám takto ergonomicky řešené pracoviště řidiče vyhovuje a navzdory obecným předsudkům se s menším zploštělým volantem dobře pracuje.

Peugeot Hybrid 48V

Pro masovou veřejnost je však daleko zajímavější hybridní 48voltový pohon, který se premiérově představil v SUV 3008 i 5008. Ten se skládá ze zážehové dvanáctistovky o výkonu 136 koní (230 Nm), elektromotoru o výkonu 28 koní (55 Nm) a z malé baterie o využitelné kapacitě 0,432 kWh.

Foto: Peugeot

Peugeoty 3008 a 5008 nově dostaly 48voltový hybridní pohon.

Výrobce slibuje snížení spotřeby i emisí a také plynulejší jízdu, což podporuje ještě nová šestirychlostní dvouspojková automatická převodovka.

My tento hybrid vítáme, jelikož skutečně přináší pozitiva ve formě pružnějšího zrychlení, poté lze namísto brzdění využívat do jisté míry rekuperaci. Řazení pracuje ještě plynuleji než předtím, hybrid vás řidičsky nijak neobtěžuje. Zkrátka pozitivní zlepšení, která poznáte na dynamice i ekonomice provozu.

Foto: Peugeot

Řidičsky se vozy díky hybridnímu pohonu posunuly lehce kupředu.

Určitou zvláštností nedávno faceliftovaných modelů 3008 i 5008 je užití nového typu digitálního přístrojového štítu s vylepšenou grafikou, proti zachování původního a dnes už staršího typu infosystému. Pokud však využíváte spíše Apple CarPlay / Android Auto, může vám taková věc být relativně volná.

Peugeot 508 a 508 SW

A konečně švihák lázeňský! Auto, které na fotkách vypadá skvěle, ale ve skutečnosti vás donutí říct WOW. Modernizovaná 508 notně zkrásněla, a to jak v klasickém provedení, tak ve sportovním PSE.

Foto: Peugeot

508 nabídne opět variantu fastback i kombi (SW).

Zejména příď vozu je něco, za co před francouzskými designéry smekáme. To se povedlo. Zadní část se už nese v umírněnějším duchu, tedy mimo varianty PSE, která je zakončená spodním difuzorem. Líbivým a funkčním.

Jízdně jde stále o koráb, tam se nic neměnilo, nicméně uvnitř se děly posuny směrem vpřed. Omlazená 508 dostala nový svižný infosystém s online navigací a dalšími službami, který se navíc pyšní vysokým rozlišením obrazu i parkovacích kamer.

Foto: Peugeot

Vylepšením prošel rovněž interiér, zejména i-Cockpit.

Upgradu se dočkal rovněž digitální přístrojový štít doplněný do známého celku nazvaného i-Cockpit, který je nyní ještě o ždibec ergonomičtější. Celkový dojem z interiéru můžeme označit za velmi příjemný, ba dokonce útulný.

Z hlediska motorů se blížíme k plné elektrifikaci, jelikož modernizovaná 508 se u nás nabízí buď s naftovou čtyřválcovou patnáctistovkou o 130 koních (doporučujeme), nebo s plug-in hybridy o výkonech 180 (nově v nabídce), 225 a 360 koní PSE. Benzinový tříválec 1,2 litru, rovněž dostupný pro faceliftovanou 508, se u nás neprodává.

Foto: Peugeot

Redesign zadní části je spíš umírněný.

Lvi valí kupředu

Modelová ofenziva Peugeotu tak dopadla na úrodnou půdu bez přešlapů. Výrobci se podařilo sestrojit efektivnější elektropohon s delším dojezdem bez nutnosti toho, aby se zásadně zvedala kapacita baterie.

Hybridní 48voltové pohony zase nahrají do noty českému zákazníkovi, kterému plug-in hybridy či elektromobily nic moc neříkají, zejména pokud předčasně skončí bezplatné parkování v Praze. To se pak pořízení levnějšího a zajímavě efektivního hybridu vysloveně nabízí, jelikož u něj je elektřina pouhým doplňkovým pomocníkem, zatímco hlavním palivem stále benzin.

A konečně 508 hodně zabodovala designem, vskutku povedeným. S faceliftem byly vychytány rovněž slabiny, takže se auto posunulo zase o krok vpřed. A nejen 508, ale i ostatní jmenované modely. Peugeot teď zkrátka válí.

Načítám