Hlavní obsah

Poprvé za volantem nové Toyoty Yaris: Modernizovaný prcek z Kolína přiváží dvě skvělé novinky a jednu, co vás rozesmutní

Foto: Toyota

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na český trh již brzy zavítá modernizovaná verze oblíbeného prcka jménem Toyota Yaris. Ve španělské Barceloně jsme si ověřili, že s sebou přiváží dvě velmi příjemné novinky. Ale také jednu nevýhodu…

Článek

Nestyďte se, klidně se dotkněte. První velkou novinkou modernizovaného Yarisu je totiž nová generace infotainmentu běžící na 9- nebo 10,5palcovém dotykovém displeji, který konečně vypadá opravdu moderně, a ne jako exponát z muzea arkádových her. Má povedenou grafiku, intuitivní rozhraní a rychlé reakce, k tomu širokou online (včetně cloudové navigace) a mobilní konektivitu (bezdrátový Android Auto a Apple CarPlay) nebo také české hlasové ovládání (přitom tu ale zůstal samostatný panel klimatizace).

Foto: Toyota

V přepracovaném interiéru si všimnete nového digitálního přístrojového štítu a infotainmentu. Obojí představuje vítanou známku pokroku.

Podobný krok do budouc… no, spíše do současnosti představuje výměna klasických analogových budíků s mrňavým TFT displejem uprostřed (ten zůstává už jen ve verzi Active, kterou si ale pořizuje minimum zákazníků) za plnohodnotný digitální přístrojový štít ve dvou rozměrech – základní 7palcový (pro výbavy Comfort a Style), nebo konfigurovatelný 12,3palcový pro nejvyšší výbavy (Executive, Premiere Edition a GR Sport). Bonus pro technofily je digitální klíč (NFC technologie) pro obě mobilní platformy (Android i Apple), který umožňuje přístup k autu až pěti uživatelům, takže odpadá rodinné žonglování se dvěma fyzickými klíči.

Prcek z Kolína

Toyota vyrábí nejmenší model Yaris nejen ve francouzském Valenciennes, ale také v kolínské továrně (po boku menšího Ayga), a to i v hybridní verzi. A právě kousky z Kolína míří nejčastěji k českým zákazníkům.

Foto: Lukáš Kukla

V Kolíně se na stejné lince rodí Yaris a Aygo.

Dalším bonusem je balík důkladně vylepšených jízdních asistentů, které ještě efektivněji zabraňují drobným ťukancům nebo nechtěným vyjetím z pruhu, také umí automaticky zpomalovat podle dopravy před vámi (takže můžete pohodlněji zpomalovat jen puštěním pedálu plynu), sám zastaví, pokud se vám za volantem udělá špatně, a při vystupování vás upozorní, abyste projíždějícímu autu nevstoupili pod kola.

Foto: Toyota

Modernizovaný Yaris ještě více dbá na bezpečnost posádky.

Víc vás ale zaujme výkonnější hybridní jednotka, která s novým Yarisem přichází do nabídky a doplňuje původní 116koňovou. Vychází ze stejného atmosférického tříválce 1,5l, ale přidává k tomu silnější elektromotor (spolu s elektronikou páté generace hybridů Toyota) a výsledkem je nejen vyšší kombinovaný výkon 130 koní, ale především podstatně vyšší točivý moment (185 Nm místo původních 141).

Foto: Toyota

Vyšší výkon nového hybridu je vážně znát, jenže ho pořídíte jen v nejvyšších výbavách (Premiere Edition a GR Sport), takže vyjde na více než šest set tisíc.

Výkonnější verze tak nejen na papíře (čas na stovku se zkrátil o půl sekundy), ale především za volantem působí hbitěji – spalovací motor se díky silnější a chytřejší elektrické asistenci o trochu méně nadře – a to i na dálnicích a okreskách (což podporuje tužší podvozek jako u současné verze), nejlépe se však hybridní jednotka cítí stále ve městě, kde udivuje svou efektivitou a tichým provozem.

Sportovec v ještě lepší formě

Nedlouho po běžném Yarisu prošla vylepšeními i námi tolik vychvalovaná ostrá verze GR Yaris. Ta posílila z 261 na 280 koní a polepšila si i o 30 Nm točivého momentu (na 390 Nm), takže bude na okresce ještě rychlejší. Přitom ji můžete mít nejen s šestistupňovým manuálem, ale nově také s vyladěným osmistupňovým automatem. Samozřejmě má také nové vymoženosti jako digitální přístrojový panel nebo nový infotainment, Toyota se je však rozhodla zapracovat do nové a opravdu velice odporné palubní desky. Ale to je jen malá piha na kráse…

Jestli si říkáte, proč bude mít Yaris v nabídce hned dva hybridy, tak pouze proto, že ten slabší nahradí čistě spalovací motor – ten se totiž z výroby letos v červenci odporoučí (přitom tvořil skoro polovinu prodejů v ČR) a budou se doprodávat už jen skladovky, takže pokud po téhle verzi s manuálem nebo CVT převodovkou toužíte, tak s objednávkou rozhodně neváhejte.

Ale hybridní verze je i přes vyšší cenu určitě tou příjemnější a úspornější variantou, která vás rozhodně nezklame. Její výkonnější varianta navíc rozšiřuje rozsah použitelnosti, a pokud jezdíte častěji mimo město než uvnitř aglomerací, může pro vás být tou pravou volbou.

Modernizovaný Yaris si můžete koupit již nyní, Toyota vám na něj dá navíc cenové zvýhodnění 34 tisíc korun (a dalších až 25 tisíc při výkupu vozu). Benzinová verze tak začíná na akční ceně 390 tisíc korun, za slabší hybrid dáte minimálně 480 000 Kč a silnější hybrid (s vrcholnou výbavou Premiere Edition nebo sportovnější GR Sport) vyjde na 620, resp. 625 tisíc korun.

Související témata:
Načítám