Článek
Na první pohled nic moc. Určitě si všimnete nových světel (s adaptivní Matrix LED technikou) spojených decentně podsvětlenou horizontální linkou a voštinové masky (poznávací znak nových SUV Toyoty) s upraveným nárazníkem, upravených zadních světel s upravenou grafikou a aerodynamickými lamelami. Nových designů kol si ale všimnou už jen znalci.

Corolla Cross s novou přídí pěkně prokoukla, Matrix LED světla se v noci budou hodit.
Majitelé minulého modelu také uvnitř zaregistrují upravený středový tunel - menší volič převodovky uvolnil víc místa pro odkládání telefonů, pod středovou konzolu se nyní vejdou hned dva vedle sebe (ten vlevo s výkonnějším indukčním nabíjením). Také držák nápoje je trochu pozměněný… a to je asi tak všechno. Tedy co dokážete odhalit u stojícího auta.

Mírně modernizovaná kabina je nyní praktičtější, ale také tišší.
Ty nejdůležitější změny odhalíte až za volantem. Modernizovaná Corolla Cross má totiž také přeladěný podvozek, takže si se všemi hrboly, výmoly a dalšími nástrahami asfaltu poradí o poznání lépe. A také tišeji, protože japonští inženýři důsledně vylepšili odhlučnění podvozku a vnějšího prostředí (hlavně vzadu, kde bývalo docela hlučno).
Corolla… co?
Toyota Corolla je legenda, od počátku výroby v roce 1966 se jí po celém světě prodalo přes 55 milionů kusů. Na českém trhu ji dlouhodobě můžete pořídit v tradičních karosářských verzích hatchback, kombi a sedan, v roce 2022 se k nim přidala ještě zvýšená verze s doplňkovým názvem Cross. Není to jen módní pozlátko, jde o prostornější, praktičtější variantu s vyšší světlou výškou, do které se snáz nasedá, a za jejím volantem máte lepší výhled. Prostě pravý crossover moderního střihu.

Corolla Cross se trefovala do správného segmentu, ale design nebyl úplně… evropský. To (a pár dalších chybek) Toyota v rámci modernizace napravila.
Ve vyšších výbavách je posílené i odhlučnění motorového prostoru, ale protože jsou pod kapotou moderní hybridní jednotky páté generace (již od příchodu Corolly Cross na trh v roce 2022), nebylo to zase tolik potřeba. Full-hybridy s osmnáctistovkou (140 koní roztáčející pouze přední kola) nebo dvoulitrem (178 k, k dispozici s pohonem předních nebo všech kol) totiž více využívají elektřinu (při rozjezdech i plachtění) a netočí zbytečně motor do otáček, takže působí o poznání kultivovaněji než v minulosti.

Osmnáctistovkový hybrid byl převzatý beze změn, dvoulitrový ale kvůli emisím přišel o 20 koní, které kompenzuje optimalizovaný hybridní systém více využívající elektromotor. Čas zrychlení na stovku tak zůstal zachovaný a auto stále působí dostatečně živě.
1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | |
---|---|---|
Motor | Čtyřválec 1,8 l + elektromotor | Čtyřválec 2,0 l + elektromotor |
Spalovací motor | 98 k a 142 Nm | 133 k a 190 Nm |
Kombinovaný výkon | 140 k | 178 k |
Převodovka | automatická, s plynule měnitelným převodem | |
Pohon | předních kol | předních nebo všech čtyř kol |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,9 s | 7,6 s |
Spotřeba | 4,9 l/100 km | 5,0 l/100 km |
Za volantem tak máte pocit, že je auto živé a dostatečně svižné, aniž by se muselo vyloženě snažit. Samozřejmě když hodíte cihlu na plyn, tak se motor ozve, ale když se budete aspoň trochu snažit o plynulou jízdu a přidáte k tomu citlivé zacházení, odmění vás Corolla Cross velmi příjemně tichou a komfortní jízdou a skvělou spotřebou k tomu – není problém vejít se v kombinovaném provozu do pěti litrů, ve městě a okolí klidně i pod čtyři.

Pod pět litrů bude s Corollou Cross jezdit i lama.
Přáli jste si opepřit?
Další novinkou je vrcholná, sportovně laděná výbava GR Sport s agresivnějším vizuálním paketem, o 10 mm sníženým a přitvrzeným podvozkem a 19palcovými koly, specifickým naladěním posilovače řízení, odezvou při zpomalování a nastavením režimu Sport pro intenzivnější řidičský zážitek (drží vyšší otáčky a v zatáčce vám nechá navrčený spalovák pro rychlejší odpich). Tomu pomohou také páčky virtuálního řazení pod volantem, anatomická sedadla s čalouněním syntetickou kůží připomínající semiš a červené prošívání. První auta s výbavou GR Sport by měla dorazit k zákazníkům letos v listopadu.

GR Sport verze vypadá pěkně nabroušeně!
Modernizace tak Corolle Cross přinesla nejen svěžejší vzhled a praktičtější kabinu, ale především pohodlnější a kultivovanější jízdu, což ještě prohloubí příjemné soužití s prostorným a praktickým autem, které vás možná nechytí vyloženě za srdce, ale hlavně vás nebude ničím štvát ani otravovat. Prostě další povedená Toyota.
Toyota nabízí novou Corollu Cross hned zkraje s 50tisícovou slevou, s bonusem za výkup ušetříte dokonce až 100 tisíc korun. Základní 1.8 Hybrid ve výbavě Comfort tak vyjde na 794 900 Kč, 2.0 Hybrid ve stejné výbavě vyjde na 869 900 Kč, oblíbená výbava Style stojí o 60 tisíc víc a nejvyšší výbavy vyšroubují cenu nad milion. Toyota ale láká na operativní leasing za hodně zajímavých 7 500 Kč/měsíc - na detailní podmínky se zeptejte svého dealera. Možná bude umět ještě nějakou slevičku…