Článek
Dobře se podívejte na bok nové Micry. Vidíte tu přímku pod hranou oken? Tak tu designéři pokřtili jako „zmrzlinovou linku“ – vypadá totiž, jako by někdo vzal naběračku na zmrzlinu a jel po karoserii od předních světel až k zadním blatníkům. Ostatně designéři se docela vyřádili na celé karoserii nové Micry. Kompaktní hatchback má ty správné proporce okořeněné kulatými světly připomínajícími třetí generaci K12 a sebevědomý postoj na 18palcových litých kolech perfektně vyplňujících vytažené blatníky, k tomu je tu pár easter-eggů v podobě siluety hory Fuji v odkládací schránce na středovém tunelu a u zadních světel.

Linka na boku vypadá, jako by ji designéři udělali naběračkou na zrmzlinu.
Nissan si dal na designu šesté Micry hodně záležet – nejen ze známého důvodu, že vzhled prodává, ale taky proto, že se zbytkem auta už moc starostí neměl. Nová Micra totiž vznikla znovu ve spolupráci s Renaultem (stejně jako ta minulá), pod fešáckou karoserií v krásném modrém laku se tak schovává kompletní technika Renaultu 5 i s jeho interiérem. Ale věřte, že to vůbec nevadí, právě naopak – R5 je totiž aktuálně nejlepší elektrické mini a lepší základ si tak v Nissanu ani nemohli přát.
Čtyři dekády a pět generací
První Micra spatřila světlo světa již v roce 1982 a díky dalším čtyřem generacím nám tu vydržela přes čtyři dekády. Ta druhá (K11) dokonce jako první japonské auto získala prestižní ocenění Evropské auto roku 1993. Nyní na trh přijíždí již šestá generace, která má model Micra vrátit na výsluní.

Micra je s námi čtyři dekády, za tu dobu se prodalo přes 6 milionů kusů.
Dedikovaná elektrická platforma má skateboardovou koncepci s bateriovým balíkem uprostřed a pohonem předních kol. Na výběr máte skromnější kapacitu 40 kWh umožňující dojezd až 317 kilometrů (tedy jen o pár km víc než R5 díky lepší aerodynamice) na jedno nabití kombinovanou se slabším elektromotorem o výkonu 120 koní, nebo větší baterii 52 kWh s dojezdem 416 km a výkonem 150 koní.
Díky instantnímu elektrickému zátahu tak žádné verzi nechybí dynamika, ale s tou silnější si užijete zábavy přeci jen víc. I proto, že šasi s koly až v rozích a zavěšením McPherson vpředu a sofistikovaným multi-linkem vzadu drží na asfaltu jako přilepené, jak jsme zjistili na vlastní kůži v ulicích nizozemského Rotterdamu i na silnicích v jeho okolí. Můžete s ním mrsknout do zatáčky, jak rychle chcete, a auto se jí stejně jen hbitě prosmýkne bez náznaku jakéhokoliv dramatu nebo nejistoty. Micra je stejně jako R5 prostě perfektní malé auto, které vás za volantem i pobaví.

Prohánět Micru v ulicích měst a na okreskách je vážně radost.
Především vám ale dopřeje na takového mrňouse nebývalý komfort. Tichý a hladký pohon hraje hlavní roli, k němu se přidává docela komfortně naladěný podvozek a snadné řízení, na které vám kromě paží stačí klidně jen pravá noha. Díky čtyřem nastavitelným úrovním rekuperace od plachtění až po řízení jedním pedálem (přepínají se pádly pod volantem které R5 dostane brzy taky) si můžete sami určit svůj jízdní styl a přizpůsobovat ho dané situaci (třeba ve městě je lepší i-Pedal, mimo něj zase plachtění).

Nemusíte se bát ani dálnic, Micra má velmi slušný dojezd a nabízí dost pohodlí.
Také kabina je převzatá z R5 prakticky beze změn, ale ani to vůbec ničemu nevadí. Palubní infotainment je totiž založené na povedeném Google Android, takže v něm najdete stejné aplikace jako ve svém telefonu včetně map, které umí plánovat trasy s efektivním nabíjením, nebo digitálního asistenta, jenž vám zjednoduší ovládání vozu. K tomu si ze Spotify nebo jiného zdroje můžete pustit svou oblíbenou hudbu přes devět reproduktorů hi-fi Harman Kardon. Celá kabina je navíc moc hezky materiálově a barevně zpracovaná (i když není tak vyšperkovaná jako v R5) a postrádá úsporná opatření typická pro malá auta.

Vyšší výbavy mají dva 10palcové displeje s velmi přehledném infotainmentem.
Jen místa je uvnitř tak akorát. Za volantem si docela snadno uděláte pohodlí a i spolujezdec se může klidně rozvalit, ale na šířku už se můžete cítit trochu omezeni a vzadu za vámi zbyde místo sotva pro děti. Jenže co byste chtěli od čtyřmetrového supermini, které se navíc jmenuje Micra – tohle je auto primárně pro páry, ne pro početné rodiny. Aspoň že kufr má velmi slušných 326 litrů (i když musíte překonat trochu vyšší nakládací hranu) a pod podlahou šikovný organizér na kabely a další výbavu.
Nissanu se tak podařil mistrovský tah – díky povedenému technickému základu a navrch atraktivnímu designu vystřelil Micru z hlubin zapomnění na samotnou špičku segmentu supermini. Tedy přesněji elektrických supermini. Nejsilnějším konkurentem je tak R5 přitahující svým retrofuturistickým vzhledem i zákazníky, kteří dosud o elektromobilitě ani nepřemýšleli. Dokáže být stejně neodolatelná i Micra? Tak na to si už musíte odpovědět sami…
Urban range | Comfort range | |
---|---|---|
Pohon | 1× elektromotor, pohon předních kol | |
Výkon | 90 kW (122 k) | 110 kW (150 k) |
Točivý moment | 225 Nm | 245 Nm |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,0 s | 8,0 s |
Maximální rychlost | 150 km/h | 150 km/h |
Dojezd | 317 km | 416 km |
Kapacita baterie | 40 kWh | 52 kWh |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 100 kW | |
Rozměry (d/š/v) | 3 950 / 1 780 / 1 500 mm | |
Rozvor | 2 540 mm | |
Objem kufru | 326 l |