Hlavní obsah

Povedené hybridní SUV Nissan X-Trail e-Power kazí jen dvě drobnosti, které ale budou Čechy hodně dráždit

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zvětšil se, mírně se vrací k hranatým začátkům, ale především nabízí velmi zajímavou techniku pod kapotou. Sériový hybrid funguje při jízdě jako trochu hlučnější elektromobil, ale naprosto bez dojezdové úzkosti. Kde jsou jeho limity?

Článek

X-Trail je poměrně velké auto, a tak když někomu řeknete, že má pod kapotou tříválcovou patnáctistovku, bude asi jen nevěřícně kroutit hlavou. Vtip je ovšem v tom, že ta patnáctistovka vůbec nepohání kola, pouze nabíjí baterku, ze které si energii berou jeden, nebo v tomto případě dva trakční elektromotory. Je tedy vlastně jedno, jaký výkon má spalovací motor, záleží na výkonu elektromotorů - a ten je 200 koní vpředu a 135 koní vzadu. Stejně jako u elektromobilu by se výkony teoreticky daly sečíst, jenže akumulátor o skromné kapacitě 2 kWh nemá dost síly, aby oba napájel při jejich maximálním výkonu. Takže výsledkem je kombinovaných 213 koní - což je ale dostatečné stádo.

Nissan X-Trail totiž není žádný sporťák. Je to celkem velký rodinný crossover, za příplatek až sedmimístný, a tak se nepředpokládá, že by jeho zákazníkům nějak zvlášť záleželo na dynamických jízdních vlastnostech. O to příjemnější překvapení pak je, že při rozumně svižné jízdě se X-Trail chová velmi schopně a ničím zbytečně neotravuje. Není to auto, které by lákalo k rychlé jízdě, ale když je to potřeba, klidně ji zvládá.

Hendikepem v očích českého zákazníka se může stát podprůměrně objemný zavazadlový prostor. Celkových 485 litrů v sedmimístném uspořádání (pětimístná verze nabízí 585 litrů) je sice méně než u některých rivalů, ale není to žádná katastrofa. Po sklopení sedaček dostanete 1 298 litrů a osobně jsem dokázal odvézt i středně velký nákup z věhlasného skandinávského nábytkářského řetězce, který obsahoval i 190 cm vysokou skříň. Daleko víc než o trochu menší kufr by mi na X-Trailu vadila spotřeba. Ne že by byla zdrcující, pohybuje se kolem 9 litrů, ale zákazník, který si kupuje nákladnější a složitější hybridní pohon, možná bude cítit nespokojenost, že jeho soused s naftovým crossoverem stejné velikosti jezdí levněji.

Je ale pravda, že v X-Trailu zažije tak hladkou a plynulou jízdu, kterou žádné spalovací auto nabídnout neumí. Od volantu působí jako elektromobil (jeho kola totiž pohání pouze elektromobily, vzpomínáte?), má pružnou akceleraci bez jakéhokoli zaváhání, protože nemá převodovku. Můžete si zapnout ovládání jedním pedálem (které sice nedokáže auto úplně zastavit, ale jinak funguje, jak má) a spalovací motor uslyšíte jen vzdáleně a jen když na to budete opravdu hodně šlapat.

X-Trail v této hybridní variantě není autem pro každého, ale jsem si jistý, že svých fanoušků si najde dostatek. Co dalšího se mi na něm líbilo a co jsem naopak musel zkritizovat, uvidíte ve videu.

Reklama

Načítám