Hlavní obsah

Auto, na které se stojí fronty: Subaru Outback je dobrodružné kombi s velkým kufrem a nulovou elektrifikací

Foto: Lukáš Kukla
3:56
3:56

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

U Subaru je svět ještě v pořádku. Pořád si můžete koupit jeho oblíbené soft-roadové kombi, které překvapí praktičností, komfortem, odvahou i absencí elektrifikace. Jedinou starostí je, že si na něj musíte vystát frontu…

Článek

Outback je nestárnoucí stálicí nabídky Subaru. Narodil se ve stejné době jako SUV, ale odmítá se podvolit jejich diktátu a kráčí dál svou vlastní cestou. Ve světě přerostlých oblud s agresivním designem a uskákaným podvozkem tak působí jako zjevení. Proto ho Subaru ani nestíhá vyrábět v takovém počtu, aby uspokojilo všechny nadšené zákazníky.

Přitom se na něm za těch posledních šest let, kdy je současná generace ve výrobě, mnoho nezměnilo. Tenhle zvýšený kombík s dobrodružným duchem se rád postará o vaši rodinu a každodenní dojíždění do práce a rozvoz do škol zvládá se stejnou lehkostí jako dlouhé roadtripy za neopakovatelnými zážitky. Stejně tak nadělá spoustu parády i na obchodních jednáních, aniž byste z něj museli smývat bláto až na střeše. Ať byznysoví partneři vědí, že nejste žádný nudný suchar a umíte své auto používat.

Foto: Lukáš Kukla

Outback se cítí dobře ve městě a na silnici, ale klidně se s ním můžete vrhnout i do terénu. Záleží jen na vaší odvaze.

Uvnitř si přitom užijete spoustu pohodlí – počínaje měkkým křesílkem a přirozenou řidičskou pozicí za volantem přes smysluplnou ergonomii a přehledný infotainment až po snadné řízení a dokonale naladěný podvozek, který vás na rovinkách bude uklidňovat pohodovým pohupováním maskujícím všechny nedokonalosti českého asfaltu (nebo třeba i výmoly polňačky, na níž nemusíte ani moc zpomalovat), v zatáčkách se ale pevně zapře o tlumiče a dopřeje vám jistotu i při hodně odvážných průjezdech.

Foto: Lukáš Kukla

V kabině je moc příjemné prostředí, kde budete rádi trávit čas.

O pohon se navíc stará prověřený benzinový dvouapůllitr s výkonem 169 koní a nulovou elektrifikací – nebude vás tak znervózňovat žádné elektrické bzučení a hybridní plížení, Outback má jen stop/start, který snadno vypnete tlačítkem. V kombinaci s automatickou převodovkou s plynule měnitelným převodem má navíc dost rychlé starty, a když podržíte plyn na podlaze déle, přejde do režimu řazení virtuálních kvaltů, takže akcelerace působí přirozeně.

Samozřejmě té rychlosti není zase tolik, jak dokládá stovka za deset sekund. Někomu by taky mohl vadit projev motoru a převodovky při běžné jízdě, vlažná akcelerace při konstantních otáčkách nebo spotřeba kolem devíti litrů… Jenže na druhou stranu se jen málokteré auto za podobné peníze vyrovná pohodové atmosféře za volantem Outbacku, kdy si motor charismaticky brumlá a auto bohorovně pluje po silnici a vy máte pocit absolutní kontroly za všech podmínek. Za VŠECH podmínek!

Foto: Lukáš Kukla

Už na první pohled je to dobrodruh k pohledání.

Na své straně totiž máte světlou výšku 213 mm překonávající většinu poctivých SUV a symetrický pohon všech čtyř kol podporovaný chytrou elektronikou s režimy X-Mode pro šotolinu/sníh a bláto/hluboký sníh, takže Outback zvládne pokořit náročnější terénní překážky, než na které si za volantem sami troufnete.

Mít na své straně takhle ohromně schopného a přátelského parťáka je nedocenitelné – zvlášť když jde do tuhého, ale i při každodenních povinnostech, které vám velmi ochotně usnadní. Není tak divu, že se na Outback stojí fronty a Subaru ho vyrábí na plné obrátky. A bude v tom pokračovat, dokud to jen půjde, i když budoucnost už klepe na dveře. A ta již bude zcela elektrická. Takže… nepůjdete se taky postavit do fronty?

Ceník Subaru Outback začíná na částce 1 130 000 Kč – což není málo, ale v základu máte kromě bohaté výbavy především čtyřkolku a automat. Za vyšperkované verze Field a Touring (testovaná) pak dáte 1 230 000 Kč, resp. 1 290 000 Kč, což je docela rozumný příplatek za plnou výbavu a styl navíc.

Technické údaje
Motorčtyřválcový boxer uložený vpředu podél
Zdvihový objem2 498 cm3
Výkon124 kW (169 k) při 5 000 - 5 800 ot./min.
Točivý moment252 Nm při 3 800 ot./min.
Převodovkaautomatická s plynule měnitelným převodem
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 750 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,2 s
Maximální rychlost193 km/h
Spotřeba (kombinace)8,6 l/100 km
Objem palivové nádrže63 l
Kola a pneumatiky225/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 870/1 875/1 675 mm
Rozvor2 745 mm
Objem zavazadlového prostoru561/1 750 l
Načítám