Hlavní obsah

Subaru Outback Field – Zaměřeno na dobrodruhy

Foto: Martin Jánský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vlajková loď Subaru a zakladatel řádu zvýšených soft-roadových kombíků se vrací v nejnovější generaci, která slibuje mnoho podstatných vylepšení. Podařilo se ale zachovat původní charakter nezdolného řidičského auta?

Článek

Řídit Subaru Outback je prostě osvěžující! V době, kdy si spousta řidičů stěžuje, že jezdí v počítačích na čtyřech kolech místo v autech, představuje Outback solidní vůz, který vás prostřednictvím volantu, pedálů a pečlivě nastaveného podvozku přenese k poctivému řidičskému zážitku ze staré školy, kdy kvalita jízdy a potěšení z řízení bylo důležitější než elektromobilita, autonomie a digitalizace.

Tedy ne, že by nový Outback nebyl dostatečně sofistikovaný – má chytré adaptivní LED světlomety (natáčejí se do stran a neoslňují ostatní auta dálkovými), infotainment s obří 11,6palcovou dotykovou obrazovkou (praví Subaristé zvyklí ovládat vše v rukavicích se možná křižují, ale má přehlednou strukturu, jednoduché rozhraní a neutopí vás v položkách menu, sub-menu a sub-sub-menu) a bezpečnostní systém EyeSight (integruje také adaptivní tempomat s asistentem jízdy v pruhu) je ještě chytřejší než kdy dřív – nově detekuje také překážky při nebezpečném odbočování vlevo (protijedoucí auta) nebo vpravo (když se vám tam vrhne chodec nebo cyklista, kterého byste mohli jinak přehlédnout).

Foto: Martin Jánský

Nová generace Outbacku je stejná jako ta stará… akorát ve všem lepší

Subaru také od minule o trochu povyrostlo (na délku o 50 mm a na šířku o 35 mm, kufr je o 10 litrů objemnější), karoserie je tužší ve všech směrech (což je dobré pro bezpečnost i pro kvalitu jízdy), sehraná dvojice 2,5litrového atmosférického boxeru a automatické převodovky Lineartronic byla kompletně přepracována pro ještě lepší průběh výkonu, vyšší efektivitu a hladkost jízdy.

Výsledkem je, že se s Outbackem stále moc příjemně jezdí. Motor si sympaticky brumlá a vždy nabídne dost zátahu při solidní spotřebě (vejdete se do osmi litrů na sto), převodovka umí připravit hladké rozjezdy bez pocukávání i svižný odpich s přirozeným řazením virtuálních kvaltů (dříve jich měla šest, nyní už disponuje osmi), podvozek má ohromnou spoustu přilnavosti a jistoty, takže se o něj můžete skutečně opřít, a přesné řízení vám umožní auto na silnici přesně směřovat – každou zatáčku si tak můžete naplno užít.

A když vám dojde asfalt, dobrodružství nekončí, ale teprve začíná – ke slovu přijde solidní světlá výška 213 mm (tolik nemá ani leckterá SUV) a symetrický pohon všech kol (včetně vektorování točivého momentu) doplněný režimem X-Mode s dvojicí režimů pro sníh/štěrk a hluboký sníh/bláto, které vás vytáhnou i z té největší šlamastyky. Outback se tak nelekne žádné výzvy na silnici ani mimo ni.

Foto: Martin Jánský

Pohodlný na silnici a schopný také v terénu

Field je volba pravých dobrodruhů

Subaru vyslyšelo volání skalních fanoušků a začalo k Outbacku nabízet i výbavu Field, která se zaměřuje na terénní dobrodruhy – proto obsahuje například ochranné oplastování nebo speciální vodu odpuzující čalounění a další doplňky. Třešničkou na dortu jsou pevnější střešní nosiče, které unesou až 318kilovou zátěž na místě a 100kilovou za jízdy (běžné nabízejí nosnost pouze 185 kg a 67,5 kg), takže na ně můžete připevnit náhradní pneumatiky, kanystry s benzinem a podlážku se stanem pro poznávání daleké divočiny. Outback se tak vrací ke kořenům, které mu daly jméno.

Ostatně to vždycky byla doména Outbacku – přinést vynikající komfort na silnici a poprat se s nástrahami v terénu, to vše v praktickém a skvěle vybaveném balení. Jen je teď ještě lepší po všech stránkách: design je osobitější, kabina propracovanější a vybavenější, bezpečnostní výbava ještě sofistikovanější, jízda komfortnější a tišší, řidičský zážitek hlubší a příjemnější. Subaru tak s novou generací Outback dále obrušuje svůj diamant k dokonalosti.

Vylepšování Outbacku má za následek také zdražování – Subaru si za základní verzi řekne již o 1 085 000 Kč, což je i přes rozsáhlou standardní výbavu dost peněz. Testovaná varianta Field pak stojí ceníkových 1 170 00 Kč, nad ní je už jen luxusně pojatá výbava Touring za 1 230 000 Kč.

Technické údaje
Motorčtyřválec boxer, uložený vpředu podél
Zdvihový objem2 498 cm3
Výkon124 kW (169 k) při 5 000 - 5 800 ot./min.
Točivý moment252 Nm při 3 800 ot./min.
Převodovkaautomatická s plynule měnitelným převodem
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 721 kg
Akcelerace 0-100 km/h10,2 s
Maximální rychlost193 km/h
Spotřeba (kombinace)8,6 l/100 km
Objem palivové nádrže63 l
Kola a pneumatiky225/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 870/1 875/1 670 mm
Rozvor2 745 mm
Objem zavazadlového prostoru561 l

Reklama

Načítám