Hlavní obsah

Spousta prostoru a nízká spotřeba: Čekání na dieselový Volkswagen Multivan stálo to za to

Foto: Lukáš Kukla

Nový Multivan T7 už je na trhu nějaký ten pátek, ale až nyní přichází s tou nejdůležitější motorizací, bez které si ho většina majitelů nedokáže ani představit – s dvoulitrovým turbodieselem. Vyplatilo se to dlouhé čekání?

Článek

Konečně je to tady! Volkswagen si dal s uvedením turbodieselové motorizaci pro nový Multivan T7 na čas – dosud jste mohli vybírat jen ze dvou benzinových jednotek (1,5 TSI o výkonu 136 koní a 2,0 TSI produkující 204 koní) a jednoho plug-in hybridu (1,4 TSI + elektromotor s kombinovaným výkonem 204 koní). Většina zákazníků však bezpochyby čekala právě na turbodiesel, který se k podobným autům díky kombinaci silného zátahu a nízké spotřeby hodí prostě nejvíc.

Sázka na jistotu

A čtyřválcový 2,0 TDI v tomto ohledu rozhodně nezklame. Výkonem 150 koní sice nenadchne, ale dohání to hutným zátahem 360 Nm již od nízkých otáček, takže nedostatkem síly vážně netrpí. Navíc se může pochlubit kultivovaným chodem – pod plynem ho sice zaslechnete, ale při ustálené jízdě i díky kvalitnímu odhlučnění kabiny (i vůči aerodynamickému hluku) o něm prakticky ani nevíte.

Foto: Lukáš Kukla

Diesel pod kapotou je dobře vychovaný, a především úsporný

Také proto, jak skvěle je sehraný s dvouspojkovým automatem (jediná varianta pro T7), který řadí hladce a chytře. Převodovka umí dokonce vyřazovat na neutrál pro plachtění, čímž pomáhá snižovat spotřebu. A tou se tenhle dobře vychovaný 2,0 TDI může skutečně chlubit – prázdné auto umí jezdit pod sedm litrů, takže s autem naloženým až po střechu byste se mohli vejít do devíti litrů. Najíždět tak stovky a stovky kilometrů bude s Multivanem TDI učiněná radost.

Skoro jako v osobáku

Zvláště proto, že T7 umí být vážně neuvěřitelně pohodlný. Je za tím samozřejmě využití „osobní“ platformy MQB, která kromě velikého balíku sofistikovaných jízdních asistentů přináší také víceprvkové zavěšení zadní nápravy – i prázdný Multivan tak po silnici pluje a neposkakuje jako koza. Za volantem sedíte pořád správně „dodávkově“ vysoko pro lepší přehled, ale i přes obří velikost celého auta (přes pět metrů na délku, skoro dva metry na šířku a jen o trochu méně na výšku) si nepřipadáte ani trochu jako řidič autobusu, spíš jako řidič trochu přerostlého osobáku.

Foto: Lukáš Kukla

Interiér je z velké části převzatý z osobáků

Ostatně i kolem vás je všechno velmi „osobákové“. Před sebou máte 10palcový digitální přístrojový panel (který za příplatek můžete doplnit průhledovým displejem), hned vedle 10palcový dotykový infotainment s širokou online funkcionalitou (dopravní informace, zprávy, wi-fi hotspot, streamování hudby, OTA aktualizace nebo vzdálený přístup přes mobilní aplikaci) a mobilní konektivitou (včetně bezdrátového Android Auto/Apple CarPlay a indukčního nabíjení), to vše zalité náladovým ambientním osvětlením.

Krátký, nebo dlouhý?

Další vychytávkou interiéru nového Multivanu je jeho variabilita daná vodicími lištami (ty vnější jsou elektrifikované, takže umožňují vyhřívání sedadel) po celé délce interiéru – pětici samostatných sedadel tak můžete libovolně posouvat, sklápět nebo vyjímat, k tomu je tu ještě chytrá konzola s integrovanými odkládacími plochami a výklopnými stolky. Vnitřní prostor T7 se tak přizpůsobí vám, místo abyste se vy museli přizpůsobovat jemu.

Foto: Lukáš Kukla

Variabilita je silnou stránkou Multivanu

Jediné těžké rozhodnutí, které na vás čeká, tedy je, zda zvolit krátkou verzi, nebo dlouhou. Rozvor mají obě stejnou, na délku se však liší o 200 milimetrů, které se plně projevily v interiéru (za předními sedadly tak máte ložnou plochu o délce 2 425, nebo 2 625 mm). V překladu to znamená, že v delší verzi máte mezi sedadly víc prostoru pro posádku a víc místa zbude i na zavazadla – v základní šestimístné konfiguraci je za třetí řadou 661 mm prostoru (místo 461 mm u krátké verze), celkový objem prostoru za druhou, resp. za první řadou sedadel pak dosahuje 1,9 m3 (místo 1,7 m3), rep. 3,5 m3 (místo 3,3 m3). Rozdíl v ceně je poměrně rozumných 40-50 tisíc korun, takže to určitě stojí za zvážení.

Má vůbec nějakou chybu?

A tím se plynule dostáváme k hlavnímu problému nového Multivanu T7. Pravda, někomu by mohl chybět silnější diesel nebo pohon všech čtyř kol, jiného zase bude trápit poněkud překomplikovaný infotainment, ale to jsou spíš drobnosti. Tou největší vadou na kráse je totiž jeho cena – základní diesel pořídíte za 1,3 milionu a testovací kousek s výbavou za další skoro půl milion nepůsobil nijak přehnaně luxusně…

Pokud si ho ale můžete dovolit, VW Multivan T7 se zaručeně stane skvělým rodinným přítelem nebo neúnavným pracovním kolegou. Zvlášť s motorizací 2,0 TDI, která je pro tohle auto ideální, pokud často překonáváte dlouhé vzdálenosti.

Základní cena Volkswagenu Multivan T7 činí 1 202 104 Kč (motorizace 1,5 TSI), za nejlevnější diesel dáte 1 329 932 Kč a za plug-in hybrid 1 436 876 Kč, na prodlouženou verzi Long si připravte dalších 40-50 tisíc korun (podle verze a výbavy), finální cenu můžete dál vesele šroubovat volbou vyšší úrovně výbavy a dalších příplatkových prvků.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 968 cm3
Výkon110 kW (150 k) při 3 000–3 750 ot./min.
Točivý moment360 Nm při 1 600–2 750 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost2 062 kg
Akcelerace 0–100 km/h11,6 s
Maximální rychlost190 km/h
Spotřeba (kombinace)5,3 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kola a pneumatiky215/65 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)5 173/1 941/1 907 mm
Rozvor3 124 mm
Objem zavazadlového prostoru1 900 l

Reklama

Načítám