Hlavní obsah

MG4 dokazuje, že jde udělat dobrý elektromobil za slušnou cenu. Ta navíc není jedinou jeho předností.

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Futuristický design zaujme, ale všimli jste si toho, že MG4 na rozdíl od drtivé většiny nových elektromobilů není žádný crossover, ale starý dobrý hatchback? A to není jeho jediná přednost…

Článek

Tradiční britská automobilka zkrachovala už před spoustou let, značku však koupili noví majitelé. Momentálně je v rukou největší čínské automobilky, korporace SAIC Motor. Přestože na náš trh vstoupila teprve nedávno, malé crossovery s jednoduchými spalovacími motory a příznivou cenovkou už zlákaly spousty nových majitelů. Dnešní auto je sice o něco dražší, ale to není nic zvláštního – na bateriové elektromobily se zatím musíme dívat jako na celkem čerstvou novinku a bude chvíli trvat, než jejich ceny klesnou.

MG ovšem i tak dokázalo vypálit rybník prakticky všem dostupným konkurentům. Elektromobil začínající na 780 tisících korun neumí nikdo, a to jsem se ještě nezmínil o tom, že za tu cenu má na palubě prakticky všechno, co si můžete přát, samozřejmě včetně klimatizace, litých kol, infotainmentu a kompletních bezpečnostních asistentů. I tak jsem si raději půjčil do testu dražší verzi. Za svých 105 tisíc Kč navrch totiž dostanete především větší baterku a silnější elektromotor.

Zatímco základní verze disponuje výkonem 170 koní a ujede nejvýš 350 km, dražší variantu pohání stádo 204 koní a dojezd ve skutečném provozu dosáhne klidně přes 440 km. Na palubě má také výkonnější nabíječku, takže se nabije rychleji, i když má akumulátor s větší energetickou hustotou i kapacitou. A to jsem ještě nemluvil o tom, jak MG4 vlastně jezdí. Poháněna jsou zadní kola, což je při jízdě příjemně cítit. Ne že by šlo o nějaké sportovní dovádění, to si MG možná schová pro špičkovou dvoumotorovou variantu MG4 XP, která by měla dorazit ještě před koncem roku, ale v zatáčkách prostě cítíte, že vás tlačí zadek, místo aby vás táhl předek. Řidičsky je to příjemnější pocit, jen škoda, že se nepodařilo dostat víc zpětné vazby do volantu.

MG4 má několik ergonomických zvláštností, na které si při ovládání auta budete muset zvykat, také kvalita některých materiálů v interiéru velmi mírně zaostává a především by si zasloužila doladit kalibrace jízdních pomocníků a například i klimatizace, která vyrábí ledové království, i když je nastavená na 24 °C. Jinak je ale MG4 velmi zajímavým a pro spoustu evropských elektromobilů až nepříjemně schopným soupeřem. Co dalšího mě na něm zaujalo, nebo naopak štvalo, to se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám