Hlavní obsah

Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro – Fešák, co miluje dálky

Foto: Lukáš Volšický
1. 12. 2021

Modernizované SUV Audi Q5 přijíždí s celou řadou technických inovací, ale tou nejdůležitější novinkou je elegantnější karosářská varianta Sportback. Jak dobré bude a jak moc si ho užijete však jako vždy záleží na správné specifikaci…

Článek

Je to vážně zvláštní móda pořizovat si prémiová auta v bílé barvě. Nenápadný bílý lak totiž nejen spolehlivě skryje všechny chromované doplňky zdobící luxusní auta, ale také úspěšně potlačí většinu rafinovaných křivek – u Q5 kvůli tomu tolik nevynikne sebevědomá maska se zamračeným pohledem LED světel, z boků zmizí rafinované prolisy a ani sportovně oblá záď Sportbacku tolik nevynikne. Auto v bílé prostě ztratí kus své vizuální dramatičnosti.

Testovaný kus výsledný vizuální efekt definitivně zabíjí neobvykle malými koly (Pozor, přitom mají průměr 18“!) na pneumatikách s vysokým profilovým číslem 60. Tato kombinace možná tolik nepřitáhne oko pozorovatelovo, ale dělá skvělou službu jízdnímu komfortu, který je prostě fantastický! Q5 dokáže pohodlně plout nejen po hladkých dálnicích, ale i po rozbitých okreskách a nejspíš by dokázala slušně vyhladit i kdejakou polňačku.

Foto: Lukáš Volšický

Sportback má elegantní profil, ale ta kola se v podbězích skoro ztrácejí

O komfort se na palubě Q5 Sportback ale nestará jen podvozek, vděčí za něj taky pohodlným sedačkám a skvělému posezu, přirozenému a snadnému řízení (s širokou podporou zástupu asistenčních systémů), vynikajícímu akustickému tlumení a samozřejmě sehrané dvojici osvědčeného dieselu 2,0 TDI a automatické dvouspojkové převodovky. Motor má dostatek zátahu (jeho přenos na silnici jistí spolehlivý pohon všech kol quattro), přitom dokáže být překvapivě tichý a kultivovaný, převodovka řadí chytře a naprosto hladce. Bát se nemusíte ani spotřeby, při běžném popojíždění ji snadno dostanete na úroveň šesti litrů, svižné dálniční přelety zvládá za sedm.

Foto: Lukáš Volšický

Q5 miluje dlouhé cesty a zvládá je s naprostou grácií

Co přinesl facelift?
Nedávná modernizace řady Q5 přinesla především tolik prezentovaná zadní světla s pokrokovou technikou OLED se specifickým světelným podpisem, infotainment v kabině je nejnovější generace MIB3 s širokou online a mobilní konektivitou a ovládání je už pouze dotykové, což uvolnilo místo na středové konzole. Velkou novinkou je karosářská varianta Sportback, která nabízí elegantnější vzhled a lepší aerodynamiku za cenu menšího zavazadelníku – ale pouze o 10 litrů v základní konfiguraci!

V brnění Q5 je tak vážně těžké najít nějaké mezery, kam bych mohl vrazit trefnou výtku. Kvalitní kabina, přehledný a funkční infotainment s širokou online a mobilní konektivitou, špičkové technologie pro bezpečnost jízdy a řidičské pohodlí, příkladně komfortní jízda a skvěle sehraná dvojice motor–převodovka.

Foto: Lukáš Volšický

Interiér je tradiční silnou stránkou Audi a Q5 není výjimkou

Ale přiznejme si, že výsledný efekt bude hodně záviset na konkrétní zákaznické konfiguraci. TDI, automat a quattro jsou jasnou volbou, taky bych vám s klidem doporučil verzi Sportback, protože za hezčí vzhled nezaplatíte o mnoho horší prostorností. Ale stačí třeba vyměnit ta funkční 18“ kola s vysokými pneumatikami za set 21“ s nízkoprofilovými papučemi (ideálně v kombinaci se sportovním podvozkem S Line) a jízda nebude zdaleka tak plavná jako u testovaného kousku. Taky by si osobně dost rozmýšlel, jestli připlatit za vychytaná OLED zadní světla se specifickým světelným podpisem (za 35 tisíc samotné nebo za 67 tisíc v balíčku s předními Matrix světlomety), aby si je užívali jen řidiči aut za mnou.

Ale rozhodně bych sáhl po jiném laku než bílém Ibis. Ten je sice bez příplatku (stejně jako černá Brillant), ale těch 32 600 Kč za metalický lak se rozhodně vyplatí – pak budete moci vybírat hned ze sedmi barev, jež kromě černé a bílé a obligátní šedé a stříbrné zahrnují také modrou, červenou a zelenou, které budou Q5 vážně slušet. Tak se nebojte odlišit!

Nejlevnější Audi Q5 (35 TDI) pořídíte již za 1 333 900 Kč, za karosářskou variantu Sportback připlatíte zhruba 100 tisíc korun. Testovaná verze Q5 Sportback 40 TDI quattro stojí minimálně 1 497 900 Kč, ale stačí se ponořit do seznamu příplatkové výbavy a výslednou cenovku snadno vyšroubujete ke dvěma milionům.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 968 cm3
Výkon150 kW (204 k) při 3 800–4 200 ot./min.
Točivý moment400 Nm při 1 750–3 250 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 900 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,6 s
Maximální rychlost222 km/h
Spotřeba (kombinace)6,2 l/100 km
Objem palivové nádrže65 l
Kola a pneumatiky235/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 689/1 893/1 660 mm
Rozvor2 819 mm
Objem zavazadlového prostoru510 l

Reklama

Sdílejte článek