Hlavní obsah

Stát chce kontrolovat odtahy nepojízdných aut z dálnic

Foto: Policie ČR

Nehodu na dálnici možná budeme řešit se státní odtahovkou

6. 11. 2018

Nehoda nebo porouchané auto na dálnici se nám všem již brzy možná prodraží. Ministr dopravy si totiž myslí, že kolony na dálnicích jsou hlavně z důvodu nepojízdných aut po nehodách, což podle něj vyřeší státem nařízený odtah. Bude ale dražší a není vůbec jasné, že je potřeba.

Článek

Také mezi vaše noční můry patří rozbité auto v pondělní špičce, a ještě například v opravovaném úseku dálnice? Doufám, že se mi nikdy nic takového nestane, ale pokud ano, budu případný odtah auta možná muset řešit přes státem vybranou a nařízenou odtahovku. Takovou informaci přinesl server iDnes.cz, který říká, že ministr dopravy už pracuje na novele zákona, která doslova nařídí okamžitý odtah nepojízdného vozidla z dálnice, a to i bez součinnosti s policií.

Podle ministra totiž kolony vznikají hlavně za nepojízdnými auty, která jsou u krajnic odstavená například po nehodách. A těch je, obzvlášť na D1, více než dost. Jenomže to není tak úplně pravda. Kolony vznikají hlavně kvůli rekonstrukcím, opravám a uzavírkám. Dokazuje to třeba i dálnice D5 u Berouna, kterou už dva týdny okupují silničáři, což vede k neuvěřitelným kolonám. A to se v daném úseku ani nemusí stát nehoda. Proč tedy takový zásah do zákona, a to horlivé vybírání „státní“ odtahovky?

Možná vás v té souvislosti, a hlavně s ohledem na zkušenosti z dřívějška, třeba napadne, že může jít o tzv. malou domů pro vybranou odtahovou společnost. V tomto ohledu argumenty „pro“ ani „proti“ neposloužíme. Ale není zase tak těžké domýšlet, jak by „péče“ státu v takovém případě mohla vypadat. V případě nehody nebo poruchy byste jako řidič prostě neměli jinou možnost, než využít státem nařízený odtah. A to bez ohledu na to, jestli v povinném nebo havarijním pojištění máte sjednán odtah vlastní pojišťovnou. A takový státní odtah budete muset samozřejmě i zaplatit. Pak už je otázka, jestli vaše pojišťovna odtah cizí firmou proplatí nebo ne.

A právě pojišťovnám se tento krok moc nelíbí. Stejně jako my totiž nechápou, proč ministr vůbec něco takového vymýšlí. I z vlastní zkušenosti víme, že odtah nepojízdného auta z dálnice probíhá velmi rychle. Pokud nějaké auto na místě stojí déle, většinou jde o zahraniční šoféry. V případě, že je řidič odvezen do nemocnice, jeho vůz je odtažen na nejbližší policejní parkoviště, odkud ho pak majitel nebo jím pověřený zástupce nechá odtáhnout domů nebo do servisu. A přesně tak by měl fungovat i státní odtah tou jednou vybranou společností. Buď by vám auto odtáhla domů, do servisu nebo právě na první možné záchytné místo. Záleží na domluvě.

Proč ale ministr Ťok něco takového řeší, když praxe už takto dávno funguje a funguje dobře? Nechápeme. Řidiče to bude stát zbytečné peníze navíc a je téměř jisté, že může docházet i k nepříjemným situacím, kdy se na místo nehody sjedou dvě odtahovky a budou se dohadovat o to, která tedy auto odveze. Prostě zase Kocourkov v praxi.

Myslíte si, že zřízení dalniční odtahové služby pod křídly státu může řidičům přece jen přinést nějaký benefit? Podělte se s námi o názor v diskusi  

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama