Hlavní obsah

Speciální edice 911 Turbo na počest Pedra Rodrigueze!

Foto: Porsche

Kromě toho, že vypadá sakramentsky dobře, zejména připomíná pravděpodobně nejlepšího mexického závodníka všech dob

4. 8. 2021

Pokud jste slavná automobilka se závodní historií, není vůbec na škodu si ji čas od času připomenout – a jen málokterá automobilka na celém světě se může chlubit takovou tradicí v motorsportu jako právě Porsche. Ke slavné historii pochopitelně patří také slavní jezdci. A jedním z takových nepochybně byl i Pedro Rodriguez!

Článek

Pedro Rodriguez de la Vega byl rodák z Mexico city, a tak je pochopitelné, že za touto speciální edicí je divize Porsche pro Latinskou Ameriku a Mexiko, neboť v tomto koutě světa je Rodriguez v podstatě legendou.

Foto: Porsche

Edice vznikla na počest jednoho z nejslavnějších závodních vozů historie značky – Porsche 917 a hlavně jednoho z jejích nejlepších tehdejších jezdců – Pedra Rodigueze

Jestli si takovou poctu zaslouží? Umí pes štěkat? Rodriguez byl totiž jedním z mála univerzálních jezdců – nejraději řídil sportovní vozy, vyzkoušel si však i Can-Am, NASCAR a dokonce i rally. Samozřejmostí je potom angažmá v F1, kde se nejlépe v celkovém pořadí umístil šestý v sezoně 1967. Další slušný výsledek v F1 přišel v roce 1970, kdy se celkově umístil sedmý.

Sezonu 1971 už však bohužel nedokončil. Tehdy se zúčastnil závodů tzv. Intersérie, což byl mezinárodní šampionát právě jeho oblíbených vozů, který byl populární v Německu. Právě na tamním Norisringu, okruhu poblíž Norimberku, nezvládl svůj sportovní prototyp Ferrari 512M.

Dle dobových pramenů však byla na vině vadná pneumatika, čehož si dokonce i traťoví maršálové všimli někdy v 10. kole. Ve 12. kole závodu se svlékla úplně a poslala Rodrigueze do svodidel, ta jej vymrštila napříč tratí a auto začalo hořet. Mexický závodník zahynul krátce po vyproštění z vozu.

Výjimečnost Pedra Rodrigueze jsme si poměrně nedávno připomínali i na našem facebookovém profilu:

Pedro Rodriguez je považován za nejlepšího mexického jezdce všech dob. A ve své době byl s Jo Siffertem považován také za jednoho z těch úplně nejstatečnějších. V jejich době byla památná chvíle při vytrvalostním závodu 1 000 km Spa-Francorchamps, kde tito dva šílenci společně bok po boku v plné rychlosti šli prakticky po hlavě do souboje v neblaze proslulém a obávaném esíčku Eau Rouge, kde dokonce došlo ke kontaktu jejich vozů. Ovšem vážná kolize se nekonala. Rodriguez byl také vynikající v dešti, což předvedl například v roce 1970 s legendárním Porsche 917 při závodu na 1 000 km Brands Hatch.

Speciální edice moderní 911 Turbo má připomínat právě jeho 917 v barvách Gulf Oil, tedy blankytně modrou se sytě oranžovým pruhem, táhnoucím se po vršku auta. Nesmí chybět startovní čísla na kapotě, dveřích a zešikma na zádi. Kola jsou lakována černou barvou, stejně jako u oné 917 s krátkou zádí (KH, tedy Kurzheck).

Kromě této skvělé barevné kombinace na povrchu je pár upomínek na slávu a čest také v interiéru – siluety slavné 917 barevně odpovídající prošívání sedadel a samozřejmě je tu i podpis legendárního Mexičana.

Porsche 911 Turbo v „základu“ vychází na 5 278 000 Kč, u této výběhové edice tedy očekávejme menší přirážku, navíc jde o verzi specificky navrženou pro oblast Latinské Ameriky. Na druhou stranu kdybyste zavolali do Porsche, že byste rádi na své Porsche aplikovali podobnou porci závodního odkazu, jistě by vám neřekli ne.

Reklama

Sdílejte článek