Článek
Pedro Rodriguez de la Vega byl rodák z Mexico city, a tak je pochopitelné, že za touto speciální edicí je divize Porsche pro Latinskou Ameriku a Mexiko, neboť v tomto koutě světa je Rodriguez v podstatě legendou.
Jestli si takovou poctu zaslouží? Umí pes štěkat? Rodriguez byl totiž jedním z mála univerzálních jezdců – nejraději řídil sportovní vozy, vyzkoušel si však i Can-Am, NASCAR a dokonce i rally. Samozřejmostí je potom angažmá v F1, kde se nejlépe v celkovém pořadí umístil šestý v sezoně 1967. Další slušný výsledek v F1 přišel v roce 1970, kdy se celkově umístil sedmý.
Sezonu 1971 už však bohužel nedokončil. Tehdy se zúčastnil závodů tzv. Intersérie, což byl mezinárodní šampionát právě jeho oblíbených vozů, který byl populární v Německu. Právě na tamním Norisringu, okruhu poblíž Norimberku, nezvládl svůj sportovní prototyp Ferrari 512M.
Dle dobových pramenů však byla na vině vadná pneumatika, čehož si dokonce i traťoví maršálové všimli někdy v 10. kole. Ve 12. kole závodu se svlékla úplně a poslala Rodrigueze do svodidel, ta jej vymrštila napříč tratí a auto začalo hořet. Mexický závodník zahynul krátce po vyproštění z vozu.
Výjimečnost Pedra Rodrigueze jsme si poměrně nedávno připomínali i na našem facebookovém profilu:
Na vodě vynikne skutečný řidičský talent a charakter jezdců - třeba jako u Pedra Rodrigueze na promočeném okruhu Brands...
Posted by Garáž.cz on Sunday, May 2, 2021
Pedro Rodriguez je považován za nejlepšího mexického jezdce všech dob. A ve své době byl s Jo Siffertem považován také za jednoho z těch úplně nejstatečnějších. V jejich době byla památná chvíle při vytrvalostním závodu 1 000 km Spa-Francorchamps, kde tito dva šílenci společně bok po boku v plné rychlosti šli prakticky po hlavě do souboje v neblaze proslulém a obávaném esíčku Eau Rouge, kde dokonce došlo ke kontaktu jejich vozů. Ovšem vážná kolize se nekonala. Rodriguez byl také vynikající v dešti, což předvedl například v roce 1970 s legendárním Porsche 917 při závodu na 1 000 km Brands Hatch.
Speciální edice moderní 911 Turbo má připomínat právě jeho 917 v barvách Gulf Oil, tedy blankytně modrou se sytě oranžovým pruhem, táhnoucím se po vršku auta. Nesmí chybět startovní čísla na kapotě, dveřích a zešikma na zádi. Kola jsou lakována černou barvou, stejně jako u oné 917 s krátkou zádí (KH, tedy Kurzheck).
Kromě této skvělé barevné kombinace na povrchu je pár upomínek na slávu a čest také v interiéru – siluety slavné 917 barevně odpovídající prošívání sedadel a samozřejmě je tu i podpis legendárního Mexičana.
Porsche 911 Turbo v „základu“ vychází na 5 278 000 Kč, u této výběhové edice tedy očekávejme menší přirážku, navíc jde o verzi specificky navrženou pro oblast Latinské Ameriky. Na druhou stranu kdybyste zavolali do Porsche, že byste rádi na své Porsche aplikovali podobnou porci závodního odkazu, jistě by vám neřekli ne.