Článek
Octavia je pro českou automobilku naprosto klíčovým modelem. V roce 1996 šlo o první vůz nové generace vyvinutý zcela pod křídly mateřského koncernu Volkswagen s využitím koncernových komponent a know-how. Díky jejím špičkovým kvalitám museli konkurenti začít Škodovku skutečně respektovat. Lidé si ji navíc okamžitě zamilovali, a dodnes na ni tak nedají dopustit – především díky jedinečné kombinaci prostoru, praktičnosti, kvalitního zpracování, výbavy a variability, to vše za rozumnou cenu.
Následující dvě generace pokračovaly v jejích šlépějích a stavěly na stejných vlastnostech, proto se jim nebývale dařilo a prodeje šly neustále nahoru. Zatímco první generaci (1996-2004, do roku 2010 verze Tour) si pořídilo zhruba 1 440 000 zákazníků, té druhá (2004-2013) se prodalo více než 2 500 000 a vozy třetí generace (2012-2019) našly dokonce přes 2 600 000 šťastných majitelů.
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia I
Škoda Octavia I
Škoda Octavia I
Škoda Octavia I
Škoda Octavia II
Škoda Octavia II
Škoda Octavia II
Škoda Octavia II
Škoda Octavia II facelift
Škoda Octavia III
Škoda Octavia III
Škoda Octavia III
Škoda Octavia III facelift
Ve skutečnosti se však příběh modelu Škoda Octavia začal psát již v roce 1959, kdy se objevil první vůz tohoto jména. Šlo o notně přepracovanou a vylepšenou verzi předchozího modelu Spartak – oproti němu přicházela s inovovaným podvozkem (pevnější přední náprava odpružená vinutými pružinami se zkrutným stabilizátorem), motorem s hliníkovým blokem a dalšími vítanými novinkami. Octavia se ihned stala bestsellerem, na který se stály dlouhé fronty. Celkem se jí prodalo kolem 400 000 kusů, což nám dohromady dává těch jubilejních 7 milionů.
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi
Od konce loňského roku se začíná prodávat Octavia číslo čtyři, která je svými kvalitami zase o pořádný kus dál. Má elegantní design, prostorný interiér (kufr povyrostl na 600 litrů u liftbacku a 640 litrů pro kombi), je našlapaná výbavou (novinkou jsou speciální ergonomická sedadla AGR nebo třízónová klimatizace), moderní technikou (LED Matrix světla, mild hybridní motory a plug-in hybridní varianta, průhledový displej, digitální přístrojový panel, infotainment s širokou online a mobilní konektivitou) a bezpečnostními jízdními asistenty (adaptivní tempomat kombinovaný s vedením jízdy v pruhu a asistentem pro jízdu v zácpě, tedy autonomní řízení na úrovni 2).
Jde tedy o naprosto špičkové auto, které si s konkurencí nezadá. Její ceny se přitom pořád pohybují na dostupné úrovni, jak je u vozů Škoda zvykem, takže má zaděláno na další prodejní úspěchy v Česku i po světě. Držíme jí palce a těšíme se na další překonané milionové milníky!