Hlavní obsah

Škoda ukázala sportovní verzi Scaly, má to ale háček

Foto: Škoda Auto

Nejvýkonnější Škoda Scala má pod kapotou motor o výkonu 110 KW/150 koní. Pokud byste rádi něco ostřejšího, mohla by vás zaujmout novinka pojmenovaná Edition S. Bude se prodávat v rámci dealerské sítě, ovšem výhradně v Německu. Na modelu s automobilkou spolupracovala tuningová firma Abt Sportsline.

Článek

Škoda má v nabídce jediný RS model – Octavii a pak několik Sport Line modelů. V případě Scaly je motorovým maximem benzinová čtyřválcová patnáctistovka, která produkuje 110 kW neboli postaru 150 koní. Není to málo a na běžné jezdění to stačí až až, pokud ale toužíte po něčem sportovnějším, máte v rámci oficiální nabídky automobilky smůlu.

Recept na „poloviční RS“ ale našel německý importér Škody. Ten ve spolupráci se známou tuningovou firmou Abt Sportsline přichystal limitovanou edici Scala Edition S. Ta vychází z výbavového stupně Monte Carlo a má pod kapotou patnáctistovku, ovšem naladěnou na 190 koní (140 kW).

Točivý moment se pak vyšplhal z původních 250 na 290 Nm. Automobilka neuvádí, k jakému zlepšení ve zrychlení došlo, a netušíme ani nejvyšší rychlost. Tu má standardní provedení na hodnotě 220 km/h.

Limitovaná edice, jež má rovněž o 15 mm snížený podvozek, se bude prodávat jedině se šestistupňovou manuální převodovkou, což je jediná rozumná volba. Díky tomu, že nedošlo ke zvýšení normovaně naměřených emisí, respektive spotřeby, nebylo nutné dělat novou homologaci a upravený model se nabídne přímo v německé síti dealerů Škody. S plnou tovární zárukou.

Kromě zvýšení výkonu došlo i na stylistické úpravy. Nechybí výraznější přední nárazník, vzadu je pak difuzor s jinak umístěnými koncovkami výfuku (na každé straně je jedna). Přibyl také zadní spoiler a specifická osmnáctipalcová litá kola s logy Abt.

V interiéru se nic neměnilo, najdete zde standardní sportovní sedačky, které mají všechny verze Monte Carlo, dále kůží obšitý volant a pedály z nerezové oceli. Německá dealerství vypustí do prodeje nejvýše 500 kusů této speciální Scaly. Přijde na 33 790 eur, tedy zhruba 868 000 korun, což je na dostřel Octavie RS. V Česku stojí klasická 1,5 TSI ve výbavovém stupni Monte Carlo s manuální převodovkou 556 900 Kč.

Reklama

Sdílejte článek