Hlavní obsah

ABT poladil Škodu Kodiaq RS. Je ještě rychlejší!

Foto: ABT
3. 8. 2019

Kodiaq RS byl fanoušky přijatý s rozpaky – zaslouží si velké SUV s turbodieselem znáček RS odkazující na slavné závodní škodovky? Jenže zákazníci jsou z něj nadšení, protože nabízí skvělou kombinaci praktičnosti, pohodlí, výbavy, úspornosti a rychlosti. Můžete se pěkně svézt, a přitom rodina nemusí dělat moc kompromisů. Jen tomu prostě chybí víc živočišnosti. Pomůže ABT?

Článek

Vymáčknout z naftového motoru nějaký sportovní charakter je hodně složité. Není totiž moc točivý, jeho výkon negraduje, a navíc u toho ani nezní moc emotivně. Přesto dvoulitrové Bi-TDI v Kodiaqu RS dělá, co může – motor táhne jako lokomotiva a zvuk tvrdí rezonátor ve výfuku. Přesto by to možná sneslo trochu…

Foto: ABT

Vypadá jako běžný Kodiaq RS, ale jede o kus rychleji. Prozradí ho jen jiná kola a malý znáček ABT na zádi

VÍC ZÁTAHU! Německý koncernový specialista ABT proto zavřel dvakrát přeplňovaný turbodiesel do posilovny a výsledkem je výkon posílený na 270 koní a 540 Nm, tedy přírůstek 30 koní a 40 Nm. To není přímo darda, ale každý koník se hodí. Čas na stovku oseknutý o 0,2 sekundy (6,8 s místo 7,0 sériové verze) říká jen část pravdy, takto upravený Kodiaq RS bude prostě rychlejší v každé situaci – připojování do pruhu bude snadnější a na předjíždění bude stačit lusknutí plynového pedálu.

ABT si taky pohrál s už tak dobrým podvozkem, aby byl ještě stabilnější ve vyšších rychlostech, ale jinak se při úpravách držel spíš při zdi – jeho Kodiaq RS poznáte jen podle 20palcových kol se specifickým designem a malého znáčku ABT na zádi. Hodně řidičů sportovních aut tak bude dost překvapených, až jim velké rodinné SUV po pár zatáčkách frnkne.

Pojďme si však přiznat, že těch pár koní navíc pořád není žádné terno – neudělá to z Kodiaqa RS bestii, kterou by si fanoušci sportovní jízdy představovali. Ale pro všechny ostatní to bude příjemný bonus navíc (navíc jde jen o přeprogramování řídicí jednotky, takže to nebude stát ranec). Jako běžný Kodiaq RS, jen ještě rychlejší. Proč ne?

autowebAUTOWEBaUtOwEb