Článek
V roce 2001 automobilka navázala na slavný Superb ze třicátých let a definitivně přidala do portfolia vlajkovou loď, kterou je ostatně Superb dodnes a zůstane jí i po uvedení Kodiaqu na trh. Celkem se vyrobilo přes 900 tisíc kusů, z toho sto tisíc připadá na nejnovější generaci, která slaví úspěch po celém světě. Není ostatně náhodou, že Superbem jezdí český prezident a vůz se pyšní letošním titulem Auto roku.
Superb vždy definoval velký rozvor, kultivovaný chod a hospodárné, leč silné modely. Několikrát jsme si napříč generacemi ověřili, jak obrovský má kufr a jak krásně umí krájet dálniční kilometry, zvlášť v nejsilnější verzi s 280 koňskými silami. Rádi ale vzpomínáme také na vyřazený šestiválec o objemu 3,6 litru, který byl nahrazen právě zmíněným foukaným čtyřválcem. Oba vozy měly nezaměnitelné kouzlo, ať už ve vrcholné výbavě Laurin, kterou jezdí i prezident, nebo v těch nižších. Český sourozenec Passatu se samozřejmě nejlépe prodává v dieselové variantě (ačkoliv mu oproti Passatu chybí silnější biturbo verze) a je oblíbeným vozem nejen v manažerských fleetech, ale i mezi běžnými řidiči.
V posledních měsících sílí úvahy o Superbu RS. Podle nás tahle škodovka vyloženě sportovní verzi nepotřebuje a model 2.0 TSI 4x4 DSG je silný až až. Snížené variantě s motorem z Golfu R (300 koní) bychom se ale asi nebránili. Pro Superb jako takový to bude odbočka, ale eRSkový model by jenom potvrdil jeho solidní pozici na globálním trhu, kde se mu spolu s Octavií neobyčejně daří.