Hlavní obsah

Autosalon Ženeva 2020: Škoda poodhaluje detaily plug-in hybridní Octavie RS iV

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia RS se až dosud ukazovala jenom na vizualizacích

Chystá se být největší hvězdou stánku Škody na letošním autosalonu v Ženevě. Právě ve Švýcarsku si Octavia RS iV – tedy první hybrid Škodovky zaměřený na výkon – střihne svou premiéru. Už teď ale poodhaluje pár detailů na krátkém videu a hlavně čísla. Zatím ne všechna, ale nějaká přece ano.

Článek

Podle předchozích očekávání, která vyvolaly mimo jiné první skicy, bude RS oproti běžné Octavii zvenku příjemně přiostřené. Černá maska chladiče, sportovní přední i zadní spojler s aerodynamickými prvky nebo černý zadní difuzor. Nechybí samozřejmě ani velká kola ve specifickém designu, pod nimiž se rýsují rudé brzdiče.

Uvnitř pak najdeme sportovní sedadla s kontrastním prošíváním a integrovanou hlavovou opěrkou, ale i tříramenný volant – tím se RS odliší od klasických modelů s dvouramenným volantem, který vyvolal (asi jako cokoliv nového u Škody) jistou dávku kontroverze. Pár detailů – byť v poněkud rychlém sledu – si můžete prohlédnout na videu zde:

Škoda Octavia RS iV - první detaily

Teď už ale konečně k číslům. Hybridní Octavia RS iV výkonem bohužel nepřekvapila a veze si stejných 245 koní, jako nabízel benzinový dvoulitr v předešlé generaci. Na druhé straně však narostl točivý moment – konkrétně na 400 Nm. To je umožněno kombinací spalovacího motoru 1.4 TSI a elektromotoru, jež má sám o sobě 115 koní. Standardem bude samozřejmě sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Foto: Škoda Auto

Nabíjecí šňůra, vedoucí do Octavie RS. Zanedlouho běžný jev

A vedle toho, že bude hybridní RS iV rychlé, bude taky úsporné. V čistě elektrickém režimu, kdy zůstává spalovací motor zhasnutý a o pohon se stará jen elektromotor s baterií, ujede Octavia až 55 kilometrů. Což se po městě docela hodí.

Kompletní detaily očekávejte za pár dní, už v pondělí 2. března. Právě tehdy si Octavia RS střihne premiéru v plné síle.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama