Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Seat začal prodávat elektrický skútr, v létě dorazí do Česka

Foto: Seat

Seat začal v domovském Španělsku prodávat eScooter 125 - elektrický skútr s desetikoňovým elektromotorem. První motocykl s logem Seatu se bude nabízet také v dalších zemích, Českou republiku nevyjímaje. Levný ale nebude.

Článek

Jezdit v přeplněných centrech autem je zejména v časech dopravní špičky o nervy. Pokud nechcete využívat MHD, je jedním z elegantních řešení skútr. S ním se protáhnete kolonou, na semaforech jste vždy první, a pokud se smíříte s jistou mírou nebezpečí (přeci jenom kolem sebe nemáte odolnou karoserii) tak můžete při jízdách ve městě ušetřit každý den desítky minut.

Španělská automobilka má novou divizi Seat MÓ, která se bude angažovat v městské dopravě pomocí jednostopých vozidel - skútrů nebo elektrických koloběžek. A protože trendem jsou dnes elektrické pohony, je jejich první produkt - eScooter 125 - poháněn elektřinou. Číslovka 125 v názvu potom značí, že výkon skútru odpovídá konvenční „stopětadvacítce“ se spalovacím motorem.

O pohon skútru se stará elektrický motor ukrytý v náboji zadního kola. Jeho výkon činí 7 kW (10 koní), což stačí k maximální rychlosti 95 km/h. Zrychlení z 0 na 50 km/h se odehraje za 3,9 sekundy, což je do městského provozu ideální. Stejně jako dojezd - při plných bateriích činí až 137 kilometrů.

Zajímavé je, že 5.6 kWh lithium-iontová baterie je vyjímatelná, takže ji po jízdě jednoduše vyndáte a můžete ji odnést a dobít kdekoliv, kde bude k dispozici zdroj elektřiny.

Skútr se bude nabízet v několika barevných verzích a také se dvěma výškami větrného štítu. Nižší je elegantnější, vyšší zase poskytne lepší ochranu před poryvy větru. Za příplatek nebude chybět ani zadní kufr.

Cena na domácím trhu značky začíná na 6 250 eurech, což při současné slabé koruně znamená 168 000 korun. Málo to není, jakkoliv ceny na našem trhu ještě importér nestanovil. Podle marketingového šéfa českého zastoupení Seatu, Filipa Stoulila, se eScooter 125 začne prodávat příští rok v létě.

Později dorazí i slabší verze, která si patrně zachová stejný design, jen elektromotor bude mít nižší výkon a pravděpodobně i omezenou rychlost na 45 km/h. Tipujeme, že ponese označení 50 a bude tak využitelností odpovídat konvenčnímu skútru o objemu 50 cm3.

Reklama

Sdílejte článek