Hlavní obsah

Seat představil nové velké SUV jménem Tarraco

Foto: SEAT

SEAT Tarraco

21. 9. 2018

Měli jsme tu dobu kamennou a měli jsme i dobu ledovou. Až se za několik let někdo podívá zpátky, jistě bude říkat, že jsme měli i dobu SUV. Stačí se kolem sebe rozhlédnout. Kdo dnes nenabízí SUV, ten prostě neexistuje. A čím větší, tím lepší. Není se tak co divit, že i španělský Seat na trh uvedl nové SUV s názvem Tarraco.

Článek

Seat své modely zpravidla pojmenovává po nějakém španělském městě nebo oblasti. U této novinky tomu nebylo jinak. Jméno Tarraco má svůj původ ve středomořském městě Tarragona, historickém, kulturním centru s velmi zajímavou architekturou. V turistických průvodcích se ale o něm často také říká, že má zvláštního ducha a že je mladé a dobrodružné. Dávalo by tedy smysl, že Seat vybral právě takové jméno, ale pravdou je, že ho vybírali sami fanoušci značky, a to ve velkém internetovém hlasování, které proběhlo před několika měsíci.

Podle značky je Tarraco určeno pro řidiče, který vyhledává dobrodružství, nebojí se opustit komfort uhlazených městských silnic, ale zároveň vyžaduje funkčnost a praktičnost. Zkrátka podobné fráze, jaké padají u všech nových SUV…

Vzhledem k tomu, že novinka nabídne až 7 míst pro cestující, o praktičnost je postaráno na výbornou. A protože Tarraco stojí na platformě MQB-A s dlouhým rozvorem, místa v interiéru bude dost a dost. Seat novému Tarracu do vínku věnoval nastavitelné adaptivní tlumiče DCC, což znamená, že s ním můžete utahovat zatáčky na oblíbených okreskách, ale dojedete i na chatu nebo k Berounce na ryby. Otázkou jen je, jestli tato variabilita vlastně nezabije celkový charakter auta. To je ovšem na posouzení zákazníků.

Jak už to u všech nových aut bývá, i Tarraco přijíždí s celou armádou bezpečnostních asistentů. Nechybí zde systém pro nouzové volání, asistent pro preventivní ochranu cestujících a systém detekce převrácení. Zrovna poslední jmenovaný se bude hodit těm dobrodružnějším řidičům, kteří Tarraco vyvezou daleko za nudu všedních dnů. Jen bychom radili nezapomínat při té vyjížďce rozum doma. Pořád je to civilní, i když jistě schopné SUV.

Víme, že design je věcí velmi subjektivní, ale neubráníme se malé pochvale. Obzvlášť přední část vypadá velmi dobře. Je zajímavě střižená a sluší jí nová maska, kterou mimochodem Seat spolu s Tarracem představil a dostane ji i další generace modelu León. Zadní partie působí velmi rozměrně, ale i tak inženýři zapracovali na nízké podlaze i hraně zavazadlového prostoru, což ocení hlavně ženy, které budou do kufru nakládat nákupy. Mimochodem, Tarraco v zavazadlovém prostoru nabídne opravdu hodně místa. V závislosti na 5 nebo 7místné verzi to bude od 230 do 1920 litrů. S tím už se dá pracovat, co myslíte? Ještě dodáme, že Tarraco bude nabízeno v osmi různých barvách karoserie: zelené Camouflage, bílé Oryx, stříbrné Reflex, modré Atlantic, šedé Indium, béžové Titanium, černé Deep a šedé Urano.

Standardní koncernové motory

Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou zážehových čtyřválců. Jednotka 1.5 TSI nabídne nejvyšší výkon 150 koní a prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky bude pohánět přední kola. Motor o zdvihovém objemu 2 litrů je naladěn na 190 koní a jeho hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a systému 4Drive. Nabídka zahrnuje také dva vznětové motory. V obou případech se jedná o jednotku 2.0 TDI nabízenou ve výkonových stupních se 150, respektive 190 koňmi. Slabší verze bude dodávána s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive. Výkonnější verze bude nabízena výhradně v kombinaci s pohonem 4Drive a sedmistupňovou převodovkou DSG. Později se u Tarraca počítá s nabídkou alternativních pohonů.

Ceny jednotlivých motorizací nebo výbav zatím české zastoupení nezveřejnilo, ale dle dostupných informací by se tak mělo stát již brzy. Předprodej by měl být v České republice odstartován v prosinci.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama